Lowongan Kerja Medan Posisi [wfh] Hr Generalist di Alpha Iota

Gambar Alpha Iota Posisi [WFH] HR Generalist
  • Loker diposting 2 minggu yang lalu

Dibutuhkan. lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi [WFH] HR Generalist di perusahaan Alpha Iota untuk daerah Medan & Sumatera Utara dan sekitarnya.

Kemampuan yang PT kami inginkan adalah Konsultasi & HR Umum (Sumber Daya Manusia & Perekrutan) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang khusus terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman karyawan. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 7.100.000 - Rp 10.000.000.

Info Loker

Perusahaan Alpha Iota
Posisi [wfh] Hr Generalist
Tempat Medan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Konsultasi & HR Umum (Sumber Daya Manusia & Perekrutan)
Gaji Min Rp. 7.075.000
Gaji Max Rp. 10.075.000

What would you’ll be doing:

Recruitment 

  • Responsible for end-to-end recruitment (from sourcing to onboarding) across the organization from entry level to management positions.
  • Collaborate with hiring managers to understand hiring needs and develop compelling job descriptions.
  • Post job openings on appropriate job portals and utilize recruitment tools to attract qualified candidates.
  • Conduct initial candidate assessments and provide recommendations to hiring managers.
  • Build strong relationships with hiring managers and Business Partners through the weekly recruitment updates.
  • Ad hoc project and duties as assigned.
     

People Experience

  • Facilitate onboarding processes and check-ins to ensure a smooth transition for new hires.
  • Act as a point of contact for employee inquiries on policies, benefits, and HR processes.
  • Address employee concerns, manage disciplinary cases, and work closely with team leads to resolve issues.
  • Prepare and issue essential HR documents, including confirmations, promotions, and disciplinary actions.
  • Maintain accurate employee records and prepare reports as needed.
  • To boost satisfaction and retention, coordinate and execute employee engagement initiatives, including surveys and events.
     

To be successful in this role, you will need to have:

  • 1 year of relevant experience especially in full-cycle recruitment and employee relations preferred. Fresh Graduates are welcome if you’re eager to grow and learn. 
  • Able to work in a fast-paced and constant evolving environment, be proactive, and able to work with minimal supervision.
  • Organized and meticulous with strong attention to detail and effective time management skills.
  • Exceptional candidate relationship management 
  • and negotiation skills to deliver a brand-defining experience while effectively managing expectations.
  • Excellent verbal and written communication skills in English and Bahasa Indonesia.

Alamat Lengkap

Provinsi Sumatera Utara
Kota Medan
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Alpha Iota is a technology enabled global organization that strives to be a one-stop center for all contact center and business process outsourcing (BPO) services. Combining our experience and specialized skills, we offer various solutions that includedigital marketing, software development, tele-sales, customer service, analytics, project management, technical support, human resources, finance, process improvement, and so much more.

We partner with our clients using a consultative approach to ensure profitability with every Alpha Iota resource allocated. We take pride in adding value for our client’s business, with a strong market presence across South East Asia – namely Malaysia, Singapore, Thailand, Indonesia, Vietnam, Brunei and Cambodia. If you wish to leverage our expertise, we would like to share our success stories and explore opportunities together with you.

Info Perusahaan

  • Industri: Konsultasi (Bisnis & Manajemen)
  • No. Registrasi: 1423000-X
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 22 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Performance Bonus, Business Casual
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Sumatera Utara