Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Vendor Help Desk Executive – Telecommunication di RGF HR Agent Indonesia

Gambar RGF HR Agent Indonesia Posisi Vendor Help Desk Executive - Telecommunication (Fiber Optics) (B-89906)
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Perusahaan kami merilis lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Vendor Help Desk Executive - Telecommunication (Fiber Optics) (B-89906) di kantor RGF HR Agent Indonesia untuk daerah Jakarta Selatan atau sekitarnya.

Pengalaman yang perusaahan inginkan ialah Sumber Daya Manusia/Personalia & Staf / Administrasi umum serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Kami memberikan syarat yang perusahaan kami inginkan adalah minimal Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional & Magister (S2). Sesuai dari ketetapan yang PT kami berikan.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 6.000.000 - Rp 7.000.000.

About The Company:

  • The working venue is in Jakarta Selatan.
  • Our client is a Telecommunication company. Currently, they are looking for Vendor Help Desk Executive.

Job Responsibilities:

  • Receive invoices from vendors and create a digital log of such inward of invoices.
  • Create/finalize check list after discussion with Finance and Project.
  • Check for accuracy and completeness of the documents as per the check list.
  • Write to vendors for additional information/document for meeting the checklist.
  • Follow up with Project team for the approval/signoff, Pre ATP, UAT, work completion signoffs on cases where required. 
  • Ensure that vendors fulfill their contractual obligations as per PO/Project timelines.
  • Able to calculate delays and corresponding penalties before sending the invoices for payment.
  • Respond to vendors for their email complaints or talk to Vendors over the phone and resolve their queries in the given TAT. 
  • Create dashboard for given KPI, receipt of invoices, due, overdue and escalate the issue in timely manner so that vendor payments are made in timely manner.
  • Take acknowledgement and email confirmations from vendors for various compliances before payments are made. 
  • Seek feedback from fendor on Satisfaction Survey.
  • Resolve vendor issues with respect to payments and invoices.
  • Direct questions to the right department when asked by vendors
  • Ensure vendor satisfaction.
  • Manage all administrative duties around vendors invoices/payments.
  • Maintain accurate records of interactions with vendors and recurring vendors problems.
  • Follow up with vendors as needed to ensure any problem is resolved.
  • Able to respond and reply (email) to vendors in professional and acceptable manner acknowledging the concern, assigning a TT number and giving tentative timelines for the resolution. 
  • Ability to listen and understand problem vendor’s problem.

Job Requirements:

  • Maximum 35 years old.
  • Hold min. Diploma’s degree.
  • Business level English.
  • Has minimum 1 year experience as Help Desk (vendor handling) from Telecommunication company.
  • Able to multitask, analytical, problem-solving and Interactive skills.
  • Willing to do face to face meeting with vendors.

[Only CV in English will be processed]

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Pakuwon Tower, Jl. Raya Casablanca No.Kavling 88, Menteng Dalam, Kec. Tebet, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12870, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

RGF isstands for RECRUIT GLOBALFAMILY, a global brand of Japan’s largest recruiting and information service company, Recruit Holdings co., Ltd.

We created this brand of our commitment to take on a new challenge to leverage on Recruit Group’s more over 50 years of industry experience and business network in Japan, to provide new opportunities to our clients across the region.

RGF HR AGENT takes charge of RGF’s business entity in general recruitment services. We provide total human resource services to clients at every stage of staff placement, such as evaluation, remuneration, and staff training. At the same time, we assist job-seekers in various ways to find the right job according to their individual preferences and experiences. Besides our services to assist full time staff recruitment, we also offer a range of support services for RPO (Recruitment Process Outsourcing) and contract base/temporary recruitment needs.

Our Company’s status as the Japan #1 market share holder in human resource, temporary staffing, and job advertisement field makes it possible for us to provide high quality total human resource management services not only in Japan but across the region.

We just open our RGF HR AGENT Brand in Indonesia on 1st May, 2013 and will continue and expand the business for the future.

Please visit us for more job opportunities :

https://ww.rgf-hragent.asia/en/indonesia

—————————————————————————————————————————–

Kami menghimbau agar Anda berhati-hati saat melamarpekerjaan dengan selalu memastikan iklan lowongan tersebut sesuai dengan profil perusahaannya.

Waspadalah jika Anda menemukan hal-hal di bawah ini :

  • RGF HR Agent Indonesia tidak pernah memungut biaya apapun dalam proses rekrutmen
  • RGF HR Agent Indonesiatidak pernah bekerja sama dengan travel agent / biro perjalanan tertentu dalam prosesrekrutmen.
  • Apabila Anda diminta untuk membayar sejumlah uang dalam bentuk pembayaran tiket pesawat dan hotel atauakomodasi lainnya agar diabaikan.
  • Apabila ada Panggilan wawancara di lokasi yang tidak sesuai dengan iklan yang tertera pada iklan lowongan.
  • Jangan memberikan data pribadi atau data keuangan Anda kepada siapapun.

—————————————————————————————————————————–

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 9 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta