Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Usefm Program Coordinator di U.S. Embassy Jakarta

Gambar U.S. Embassy Jakarta Posisi USEFM Program Coordinator
  • Loker diposting 1 bulan yang lalu

Telah dibuka loker dengan sistem full time untuk posisi USEFM Program Coordinator di perusahaan U.S. Embassy Jakarta untuk domisili Jakarta Raya serta sekitarnya.

Kemampuan yang kami butuhkan ialah Manajemen – Universitas (Pendidikan & Pelatihan) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill pekerja. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan U.S. Embassy Jakarta
Posisi Usefm Program Coordinator
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Manajemen – Universitas (Pendidikan & Pelatihan)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000
Duties

The incumbent supports the monitoring and evaluation needs of Embassy Jakarta’s International Narcotics and Law Enforcement (INL) section composed of one of Foreign Service Officer (FSO) section head, four Foreign Service Nationals (FSN), and one Eligible Family Member (EFM) grants management assistant.  The incumbent is rated by the INL director.  The incumbent ensures the country program portfolio is on track to meet performance schedule and budget targets.  The incumbent drafts cables and memos, and develops contacts and greater subject matter expertise on an assigned INL priority area. 

Responsibilities are:

– Monitoring and Evaluation: Undertakes necessary planning and administrative tasks to ensure adequate monitoring and evaluation of the country program portfolio. 

– Program Management: serves as Grants Officer Representative (GOR), Contracting Officer Representative (GOR), and/or Purchasing Officer (PO) for grants and agreements supporting INL activities with responsibilities as indicated in the Delegation of authority letter. 

– Drafting: Drafts cable, briefing, decision memos and IOs that capture the INL section’s monthly highlights.

– Social Media: serves as the section’s social media coordinator.

Back to top

Requirements:

All selected candidates must be able to obtain and hold a: 
Secret security clearance. 
All selected candidates will be subject to a background investigation and may be subject to a pre-employment medical exam.   Selected candidate must be able to begin working within a reasonable period of time 4 weeks upon receipt of agency authorization and/or clearances/certifications or their candidacy may end.

Education Requirements:

A minimum equivalent of two years of college or university studies is required.
(for non-US educational certificate/degree, please also provide US education equivalency certification/transcript)
Please address this factor in your ERA application under Education.

Evaluations:

You will be evaluated against the qualifications and requirements in this vacancy announcement.  You may be asked to complete a pre-employment language or skills test. You must complete the application form and provide the required documents.  Your application must address all the position qualifications and requirements including education, experience, language, and any knowledge/skills/abilities listed.  If you fail to submit a complete application, then your application may be disqualified for this position.

Qualifications:

Experience:
A minimum of three years administrative or professional office environment experience is required.
(Please note that one credited year of working experience is equal to 40 hours/week x 52 weeks or 2080 hours.) 
Please address this factor in your ERA application under Major Duties and Responsibilities.
 
Language: 
LANGUAGE:  Fluent in speaking/reading/writing in English is required. This may be tested.
Please address this language requirement in your ERA application. 
 

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Sebagai perwakilan resmi Amerika Serikat di Indonesia, U.S. Embassy Jakarta merupakan institusi yang turut mempererat hubungan antara dua negara besar ini. Dibidang diplomasi dan hubungan internasional, U.S. Embassy Jakarta telah mendedikasikan diri untuk memberikan pelayanan terbaik bagi warga negara Amerika Serikat yang berada di Indonesia, serta mendukung kerjasama bilateral yang erat antara kedua negara.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta