Lowongan Kerja Tangerang Posisi Tax Staff di PT Eka Jaya Internasional

Gambar PT Eka Jaya Internasional Posisi TAX STAFF
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Lowongan pekerjaan ini telah di perbaharui 3 minggu yang lalu, kemungkinan karena perusahaan masih membutuhkan posisi yang diperlukan.

Perusahaan kami telah merilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Tax Staff di tempat usaha PT Eka Jaya Internasional untuk kota/kab Tangerang & Banten dan sekitarnya.

Pengalaman yang usaha kami inginkan ialah Perpajakan (Akuntansi) serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang khusus terhadap calon pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Eka Jaya Internasional
Posisi Tax Staff
Tempat Tangerang
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Audit & Pajak
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Shape Your Bright Career with Us!

Eka Jaya Group (Hanasui, NCo) is #Hiring for the Tax Staff position!

About Us:

Eka Jaya Group is a leader in the beauty industry, proudly home to premium brands Hanasui and NCo. Since our establishment in December 2016, we’ve built a strong foundation based on our core values: Integrity, Compassion, Innovation, and Customer Satisfaction (IC-2). With our own private factory, we guarantee superior product quality, timely delivery, and competitive pricing.

We’re seeking passionate individuals to join our dynamic team as we continue to grow and strengthen our brands in the beauty industry.

Position: Accounting & Tax Staff

Placement: Alam Sutera, Tangerang

Job Requirements:

  • Minimum GPA of 3.5 with a Bachelor’s degree (S1) in Accounting

  • Minimum of 2-3 years of experience in the same role

  • Strong understanding of accounting systems and administrative procedures

  • Having brevet A & B certification

  • In-depth knowledge of Indonesian tax rates, including PPh 21, PPh 23, PPh 4(2), PPh 15, PPh 22, PPh 26, VAT (PPN), and PPh Gross Up

  • Proficient in e-Billing for tax payments and experienced in using Coretax and tax-related applications.

  • Ability to prepare Return Notes, Withholding Tax Slips, and tax reports (PPh & PPN).

  • Proficient in computer operations and common office software (Coretax, SAP Business One, SAP)

  • Detail-oriented, agile, and responsive, with excellent communication skills

  • Willing to be placed in Alam Sutera, Tangerang (WFO policy)

Job Responsibilities:

  • Tax Compliance and Documentation: Verify supporting documents for tax calculations and ensure compliance with relevant regulations. Organize, maintain, and archive all tax-related documentation and filings.

  • Tax Calculation and Reporting: Calculate and withhold taxes on applicable transactions. Prepare tax and VAT summaries, including generating CSV files for internal and external reporting.

  • Invoice and Tax Document Management: Create and manage input and output tax invoices. Draft tax refund letters and handle return notes for both purchases and sales.

  • Stakeholder Coordination: Coordinate tax-related matters with distributors, vendors, and outlets.

  • Process Improvement and Quality Assurance: Conduct issue analysis using PICA methodology. Support implementation and compliance with ISO 9001:2015 standards.

Why Join Eka Jaya Group?

At Eka Jaya Group, we empower our team members to grow and succeed. If you’re looking for an exciting opportunity in a dynamic and fast-paced environment, #EJINIAN is the place for you! Join us and contribute to the growth of Hanasui and NCo—two beloved brands making waves in the beauty industry.

Upsize your career with us at #LIFEatEJI

Let’s #EJITOTHEMOON together!

Alamat Lengkap

Provinsi Banten
Kota Tangerang
Alamat Jl. Gatot Subroto Km. 2,5, Jatiuwung
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT EKA JAYA INTERNASIONAL was found in 2016, we are a cosmeticmanufacture company located in Tangerang, our productions line about Face Care, Hair Care, Body Care, Fragrance, Bodymist andHome Care product .

With the motto “Quality is Our Priority“ we have committed a excellent product to our customers, with a strong R&D system we believe we can create a good product.

Info Perusahaan

  • Industri: Umum & Grosir
  • Ukuran Perusahaan: 201 - 500 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 27 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja), KESEHATAN, BPJS TK
  • Lokasi: cikupa
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Banten