Lowongan Kerja Jakarta Pusat Posisi Supply Chain Management Specialist di PT. Alam Anugerah Lestari

  • Loker diposting 7 bulan yang lalu

Perusahaan kami merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Supply Chain Management Specialist di kantor PT. Alam Anugerah Lestari untuk domisili Jakarta Pusat & Jakarta Raya atau sekitarnya.

Pengalaman yang usaha kami inginkan ialah Pembelian, Pengadaan & Inventaris (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang jujur dan disiplin.

PT ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman karyawan. Minimum upah yang kami berikan adalah Rp 6.100.000 - Rp 7.100.000.

Info Loker

Perusahaan PT. Alam Anugerah Lestari
Posisi Supply Chain Management Specialist
Tempat Jakarta Pusat
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pembelian, Pengadaan & Inventaris (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 6.075.000
Gaji Max Rp. 7.075.000

The ideal candidate will be responsible for overseeing and optimizing the end-to-end supply chain processes within the organization. This role involves coordinating with various departments, suppliers, and logistics partners to ensure the efficient flow. The SCM specialist will analyse supply chain data, identify areas for improvement, and implement strategies to enhance efficiency, reduce costs, and ensure the timely delivery of products.

Key Responsibilities:

Supply Chain Planning:

  • Develop and implement supply chain strategies aligned with business objectives.

  • Forecast demand and plan inventory levels to meet customer requirements while minimizing excess stock.

  • Collaborate with Operational, Marketing and Sales teams to align supply chain activities with overall company goals.

Inventory Management:

  • Monitor inventory levels and ensure optimal stock levels across various locations.

  • Implement inventory control measures to minimize waste, reduce costs, and improve accuracy.

  • Conduct regular inventory audits and reconcile discrepancies.

Data Analysis and Reporting:

  • Analyze supply chain data to identify trends, inefficiencies, and opportunities for improvement.

  • Generate regular reports on key supply chain metrics such as lead times, inventory turnover, and order fulfillment rates.

  • Preparing a general report to provide information to other departments, such as the Finance Department.

  • Present findings and recommendations to management for decision-making.

Process Improvement:

  • Identify areas for process improvement within the supply chain and implement solutions to enhance efficiency.

  • Utilize Lean, Six Sigma, or other methodologies to streamline supply chain operations.

  • Collaborate with cross-functional teams to implement new technologies and systems that improve supply chain performance.

Risk Management:

  • Assess potential risks within the supply chain, such as supplier disruptions or logistical challenges.

  • Develop and implement contingency plans to mitigate supply chain risks.

  • Ensure compliance with industry regulations and standards

Requirements and Qualifications:

·       Bachelor’s degree in Supply Chain Management, Mathematics & Statistics, Business Administration, or a related field.

·       Willing to be placed in Jakarta.

·       1-3 years of experience in supply chain management, logistics, or procurement.

·       Strong knowledge of supply chain processes, including procurement, inventory management, local logistics or export – import.

·       Proficiency in supply chain management software.

·       Excellent analytical and problem-solving skills.

·       Strong negotiation and communication skills.

·       Ability to work collaboratively with cross-functional teams.

·       Capable of data processing or Ms. Excel formulas/function.

·       Comfortable with English communication (minimum can understand English instructions and conversation).

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Pusat
Alamat Jl. Thamrin No. 10
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Gaji yang stabil dan penghasilan rutin.
  • Peluang pengembangan karir dan pelatihan.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. Alam Anugerah Lestari merupakan perusahaan yang memiliki dedikasi tinggi dalam bidang lingkungan dan keberlanjutan. Dengan komitmen kuat terhadap pelestarian alam, perusahaan ini menjadi pionir dalam membangun solusi-solusi inovatif untuk menjaga kelestarian lingkungan. Dengan tim yang berpengalaman dan visi yang jelas, PT. Alam Anugerah Lestari telah berhasil memberikan kontribusi yang signifikan dalam upaya pelestarian alam dan membangun berbagai proyek yang berkelanjutan.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta