Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Supply Chain Management Coordinator di PT Grama Bazita Maintenance Indonesia

Gambar PT Grama Bazita Maintenance Indonesia Posisi SUPPLY CHAIN MANAGEMENT COORDINATOR (SCM)
  • Loker diposting 11 bulan yang lalu

Dibutuhkan. lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi SUPPLY CHAIN MANAGEMENT COORDINATOR (SCM) di perusahaan PT Grama Bazita Maintenance Indonesia untuk kota/kab Jakarta Raya atau sekitarnya.

Kemampuan yang kita butuhkan adalah Pembelian, Pengadaan & Inventaris (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

PT ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap calon pelamar sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Grama Bazita Maintenance Indonesia
Posisi Supply Chain Management Coordinator
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pembelian, Pengadaan & Inventaris (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Job Description

  • The basic function of the Supply Chain Management Coordinator is to procure, expedite and schedule deliveries of materials and services to jobsite. Ensures that the employee obtains quality products at competitive prices in a timely fashion. Plays an integral role in ensuring the company sticks to budget and operates profitably.

Responsibilities

Competitive Buying & Vendor Relationship

  • To procure, purchase & buy construction material for the project at a competitive price and according to specification
  • Negotiate pricing contracts with subcontractors and suppliers
  • In cooperation with Operation Dept. to support and keep construction budget for each project in check.
  • Issue purchase orders for procurement and expedition of materials and equipment
  • Meet subcontractors and suppliers on-site as necessary
  • Maintain relationships with subcontractors and suppliers
  • Ensure sub-contractor’s & supplier’s compliance to HSE – codes.
  • Establish  new  relationships  with  subcontractors  and  suppliers  to  ensure  adequate resources for all projects and to continually improve pricing and quality of work
  • Assist in ensuring awareness and company compliance to all building codes and local construction guidelines
  • Assist in settling invoice or contract disputes
  • Handle change order requests

Member of Value Chain:

  • Ensure compliance to project budgets and provide analysis of deviations
  • Research new materials for design and cost savings
  • Maintain subcontractor and supplier insurance policies
  • Develop and implement new purchasing strategies to deliver ongoing cost reductions and process simplification
  • Assist in maintaining company quality control program
  • Forecast upcoming demand

Material / Warehouse Management:

  • Manage materials/equipment inventory

Qualification:

  • Required: minimum Seven (7) years experience in the construction business, mainly MEP(Mechanical, Electrical, & Piping), HVAC & Fire System, much of which has been in purchasing, Possesses good network in the local construction material market
  • Preferred: Seven (7) years in the construction industry with experience in engineering or estimating purchasing with a building envelope firm in construction or maintenance area

Skills and knowledge:

  • University degree in engineering / economics / business / supply chain management & logistic
  • Ability to read and understand construction plans
  • Excellent communication skills and ability to communicate with subcontractors, suppliers and clients
  • Excellent negotiation skills with previous experience as Procurement Clerk or Junior Buyer
  • Excellent problem solving abilities and experience with complex transactions with little supervision
  • Excellent computer skills and the willingness to learn company created software for managing projects and Excellent time management, people person, good business acumen
  • Possess highest sense of integrity
  • Team player
  • Good time-management skills
  • Understand customs & excise regulation

General Requirements:

  • Must have good leadership, communication skill, high integrity and loyalty
  • Able to work as a team or independently
  • Shall be mentally ready to be assigned in any places in Indonesia or overseas at any time

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Pengembangan karir dan peluang pertumbuhan.
  • Pendapatan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang mendukung dan kolaboratif.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

We at PT Grama Bazita Maintenance Indonesia are in the business of Construction & Maintenance. We provide Construction & Maintenance solutions to our customers in the fields of Electrical, Instrumentation, Mechanical, Piping, HVAC & Fire Protection in Indonesia. PT Grama Bazita Maintenance Indonesia has been operational since 2015 and our head office is situated in Jakarta, Indonesia.

Info Perusahaan

  • Industri: Umum & Grosir
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 24 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Tip, Asuransi kesehatan, Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta