Lowongan Kerja Mojokerto Posisi Staff Administrasi Dan Operasional di PT. Hertz Flavors Makmur Indonesia

Gambar PT. Hertz Flavors Makmur Indonesia Posisi Staff Administrasi dan Operasional
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Segera dibutuhkan!! loker dengan sistem full time untuk posisi Staff Administrasi dan Operasional di tempat usaha PT. Hertz Flavors Makmur Indonesia untuk domisili Mojokerto serta sekitarnya.

Skill yang PT kami butuhkan ialah Sumber Daya Manusia/Personalia & Staf / Administrasi umum serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Selain itu untuk persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang PT kami inginkan adalah minimum Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma), & Sarjana (S1). Merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill pekerja. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT. Hertz Flavors Makmur Indonesia
Posisi Staff Administrasi Dan Operasional
Tempat Mojokerto
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Sertifikat Professional
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Staf / Administrasi umum, Sumber Daya Manusia/Personalia
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job Description

Customer cards :

  • Register customer’s data in company’s application
  • Update customer’s card if there any customer’s data changes

Master items administration:

  • Register new item in company’s application based on the information from Items Portofolio Management Division
  • Update item’s data if there are any changes
  • Create necessary Production Protocol/BOM
  • Inform QA/QAC Division to create necessary Inspection Plan

Customer Cross Reference :

  • Register Customer Cross Reference as per Sales team’s information
  • Update Customer Cross Reference’s data if there any changes

Sales Price :

  • Input Sales Price as per Sales Director’s instructions
  • Prepare Offering Sheet as per Sales team’s request

Sales Order :

  • Receive customer’s order from sasles team and create sales roder based on it
  • Prepare proforma invoice and send it to sales team

Inventory :

  • Make sure the company have enough stock to fulfill the customer’s order
  • Works with Supply Chain Management Division to procure needed items

Production Planning:

  • Arrange the production schedule properly to fulfill the customer’s order
  • Monitor production schedule
  • Conduct regular production meeting with related party

Production Order :

  • Carry out production order
  • Selecting needed components as per applicable procedures
  • Create check list to monitor the process
  • Create production provision and coordinate with Warehouse Division to execute it
  • Create item’s label as per applicable procedures
  • Submit necessary documents to Production Division for production execution
  • Input production consumption

Warehouse Shipment

  • Communicate with Sales team regarding shipment plan
  • Inform the shipment plan to Supply Chain Management Division for transporter arrangement
  • Inform the shipment plan to Warehouse Division
  • Create pick instruction and submit it to Warehouse Division
  • Work with Warehouse Division to monitor loading process

Sales Invoice

  • Receive Order from Finance Division to create Sales Invoice
  • Inform Finance Division when the Sales Invoice already created

Job Qualification

  • Educational Background at least Bachelor’s Degree in Industrial Engineering, Accounting, Business Management, or related field.
  • Good Microsoft Office skills (Excel, Word, Outlook, etc)
  • Fluent in English both oral and written

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Timur
Kota Mojokerto
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Attractive salary and benefit
  • Employee welfare

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Hertz Flavors is an international, world-leading, medium-sized company specializing in the development and production of flavors. For more than 60 years, we have been developing exclusive flavors for successful products from our location near Hamburg together with our customers.

Info Perusahaan

  • Industri: Pertambangan
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: Mojokerto
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Timur