Lowongan Kerja Batam Posisi Senior Accountant – Treasury di YSQ International Pte Ltd

Gambar YSQ International Pte Ltd Posisi Senior Accountant - Treasury (Mandarin Speaker)
  • Loker diposting 1 minggu yang lalu

Butuh cepat. loker dengan sistem kontrak/temporer untuk posisi Senior Accountant - Treasury (Mandarin Speaker) di tempat usaha YSQ International Pte Ltd untuk daerah Batam & Kepulauan Riau serta sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan butuhkan ialah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Perusahaan ini tidak memiliki syarat yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan -
Posisi
Tempat
Jenis Pekerjaan
Spesialisasi Dibutuhkan
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

POSITION INTRODUCTORY:

A Senior accountant’s role encompasses managing and executing the organization’s accounts payable functions, payment processing and ensuring all payment compliance accounting principles, timely payments to vendors, responsible for handling audits.

RESPONSIBLITIES:

  • Ensure the accuracy and completeness of vendor invoices between system vs supporting documentation

  • Schedule and process overseas payments, including checks, electronic transfers, exchange foreign  

  • Monitor payment schedules to ensure timely disbursements and avoid late fees.

  • Address and resolve payment discrepancies and issues with vendors

  • Maintain organized records of invoices, payments voucher and other accounts payable documentation

  • Prepare weekly cash movement report

  • Perform other duties as assigned by Superior

REQUIREMENTS:

  • Minimum S1 – Accounting

  • Min 2 years of accounting experience

  • Target oriented

  • Experience in ERP system

  • Strong understanding of tax fundamentals

  • Able to work under pressure

  • Honest, detail-oriented, good teamwork, strong analytical and problem solving.

  • Ability to work with little to no supervision.

  • Strong communication skills in English, both written and verbal.

  • Mandarin Language (Optional)

OTHER

  • Ability to manage multiple tasks and prioritize effectively.

  • Proactive in identifying discrepancies or irregularities

Alamat Lengkap

Provinsi Kepulauan Riau
Kota Batam
Alamat Jl. Laksamana Bintan, Batam Kota, Batam
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

POSITION INTRODUCTORY:

A Senior accountant’s role encompasses managing and executing the organization’s accounts payable functions, payment processing and ensuring all payment compliance accounting principles, timely payments to vendors, responsible for handling audits.

RESPONSIBLITIES:

  • Ensure the accuracy and completeness of vendor invoices between system vs supporting documentation

  • Schedule and process overseas payments, including checks, electronic transfers, exchange foreign  

  • Monitor payment schedules to ensure timely disbursements and avoid late fees.

  • Address and resolve payment discrepancies and issues with vendors

  • Maintain organized records of invoices, payments voucher and other accounts payable documentation

  • Prepare weekly cash movement report

  • Perform other duties as assigned by Superior

REQUIREMENTS:

  • Minimum S1 – Accounting

  • Min 2 years of accounting experience

  • Target oriented

  • Experience in ERP system

  • Strong understanding of tax fundamentals

  • Able to work under pressure

  • Honest, detail-oriented, good teamwork, strong analytical and problem solving.

  • Ability to work with little to no supervision.

  • Strong communication skills in English, both written and verbal.

  • Mandarin Language (Optional)

OTHER

  • Ability to manage multiple tasks and prioritize effectively.

  • Proactive in identifying discrepancies or irregularities

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: