Lowongan Kerja Sidoarjo Posisi Sap Supporter di PT. SIGMA GLOBAL TEKNOLOGI (SIGMATECH)

- Loker diposting 3 minggu yang lalu
Telah rilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi SAP Supporter (Fluent English) di kantor PT. SIGMA GLOBAL TEKNOLOGI (SIGMATECH) untuk domisili Sidoarjo & Jawa Timur serta sekitarnya.
Kemampuan yang usaha kami butuhkan adalah Manajemen Program & Proyek (Teknologi Informasi & Komunikasi) serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.
Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.
Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.
Info Loker
Perusahaan | PT. SIGMA GLOBAL TEKNOLOGI (SIGMATECH) |
Posisi | Sap Supporter |
Tempat | Sidoarjo |
Jenis Pekerjaan | Full Time |
Spesialisasi Dibutuhkan | Manajemen Program & Proyek (Teknologi Informasi & Komunikasi) |
Gaji Min | Rp. 2.000.000 |
Gaji Max | Rp. 8.500.000 |
Full Requirement :
REQUIRED COMPETENCIES
1 Minimum 4 years of experience as Supporter/Consultant
2 Proficient level of English (reading, writing, speaking)
3 Good customer service skills
4 Clear written and verbal communication. Ability to communicate at any level of
the organization, making yourself understood by both technicians and nontechnicians
5 Organized, detail-oriented, and customer-focused mindset
6 Ability to work independently, structured, ensure follow-up, and prioritize work
7 Strong team player, able to work across cultures and share opinions or knowledge with colleagues
NICE-TO-HAVE / BONUS SKILLS
1 Experience with S/4 HANA
2 Experience with Retail processes / SAP AFS/ SAP for Fashion
4 Experience with Dynamics 365
5 Academic background in economy, sales, logistics, or similar
6 Experience working with Service Now support system
Full Job Desk :
1 End-User Support:
Provide timely support to business users across SAP modules. Help identify whether an issue is user error, a process gap, or something that needs escalation
2 Ticket Management:
Handle calls from creation to closure using Service Now
3 Documentation Execution & Maintenance:
Execute standard operating procedures and troubleshooting steps based on SAP consultant-provided documentation. Actively maintain, improve, and suggest updates to ensure documentation stays accurate and useful for end users and the support team.
4 System Monitoring & Issue Detection:
Perform daily checks on SAP systems to detect and prevent issues proactively
5 Testing & Access Support:
Assist with testing new features, changes, and user access management in collaboration with consultants or SAP Basis team
Alamat Lengkap
Provinsi | Jawa Timur |
Kota | Sidoarjo |
Alamat | Jl. Pagerwojo 23, Sidoarjo |
Map | Google Map |
Keuntungan Kerja
- Gaji yang stabil dan penghasilan rutin.
- Peluang pengembangan karir dan pelatihan.
- Lingkungan kerja yang kolaboratif.
Lamar kerja
Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.
Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.
Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.
Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.
Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.
Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.
Intruksi Melamar Pekerjaan
- Buka link "Lamar Sekarang" di atas
- Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
- Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
- Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
- Selesai, silahkan tunggu.
Deskripsi Perusahaan
Vision :
To be the most reputable and trustful partner and growth solution for professional IT talents and business clients worldwide
Mission :
To be the most reputable and trustful partner and growth solution for professional IT talents and business clients worldwide To be the most reputable and trustful partner and growth solution for professional IT talents and business clients worldwide |
SIGMATECH is the enterprise technology partner of choice for software development, delivering a broad range of web, mobile, and desktop controls coupled with a service-oriented approach throughout the entire application life cycle. SIGMATFLAG consists of highly skilled developers specializing in agile development methodology, focusing on Mobile & Web Solution, IT Services and business enterprise, utilizing modern programming languages as our platform. SIGMATECH has established itself as the trusted partner for use in mission-critical applications and service clientele from global insurance companies, government agencies and large consumer product manufacturers. |
Info Perusahaan
- Industri: Konsultasi (Bisnis & Manajemen)
- Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
- Waktu Proses Lamaran: 10 hari
- Tunjangan dan Lain-lain: Tip, Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja), Attractive Salary, THR, BPJS, Annual & Sick Leaves