Lowongan Kerja Batam Posisi Sales Manager di PT Easy Management Systems

Gambar PT Easy Management Systems Posisi Sales Manager (Batam)
  • Loker diposting 1 minggu yang lalu

Kami merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Sales Manager (Batam) di kantor PT Easy Management Systems untuk daerah Batam & Kepulauan Riau (Hibrid) serta sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan adalah Manajemen (Penjualan) serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan karyawan. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 15.000.000 - Rp 17.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT Easy Management Systems
Posisi Sales Manager
Tempat Batam
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Manajemen (Penjualan)
Gaji Min Rp. 15.075.000
Gaji Max Rp. 17.075.000

Key Responsibilities:

  • B2B Acquisition: Identify, target, and secure partnerships with mid- to large-sized companies across multiple industries in the Batam area.

  • Consultative Selling: Engage HR, Finance, and C-Level stakeholders to understand their workforce needs and design impactful, value-driven solutions.

  • Pipeline Management: Build and maintain a healthy sales pipeline, ensuring consistent progress toward monthly and quarterly targets.

  • Stakeholder Engagement: Conduct presentations, demos, and workshops to educate clients and drive buy-in from multiple decision-makers.

  • Negotiation & Closing: Lead contract negotiations, manage the end-to-end sales process, and ensure a smooth handover to the implementation team.

  • Market Insights: Monitor industry trends, competitor offerings, and customer feedback to refine sales strategy and value proposition.

  • Collaboration: Work closely with marketing, product, and customer success teams to deliver an exceptional client experience.

Qualifications:

  • Bachelor’s degree in Business, Marketing, or a related field.

  • Minimum 3 years of B2B sales experience, preferably in Banking or SME Credit segments.

  • Capable of conducting preliminary assessments to evaluate potential clients’ creditworthiness.

  • Proven track record of consistently exceeding sales targets and driving revenue growth.

  • Strong business acumen with the ability to translate business challenges into impactful solutions.

  • Excellent communication, presentation, and negotiation skills.

  • Confident in engaging C-level executives and influencing strategic decisions.

  • Highly self-motivated, target-driven, and able to thrive in a fast-paced, entrepreneurial environment.

Alamat Lengkap

Provinsi Kepulauan Riau (Hibrid)
Kota Batam
Alamat Jl. Gajah Mada, Batu Ampar, Batam
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

GajiGesa is the preferred financial wellness partner for employers in Indonesia. GajiGesa’s powerful fintech platform is built to help millions of hardworking Indonesians take control of their financial lives with dignity.

The GajiGesa app provides member employees with Earned Wage Access (EWA), financial education, and other financial management tools to improve their long-term financial health responsibly.

It also empowers employer partners with an enterprise-grade HR analytics platform to improve employee productivity, engagement, and retention by reducing financial stress for their workforce.

GajiGesa was founded in 2020 by Martyna Malinowska (formerly Product Lead at Standard Chartered Bank, Product Director at LenddoEFL) and Vidit Agarwal (formerly Head of Business Development APAC at Stripe, COO at CARRO, and first employee at Uber in Asia).

The company is Headquartered in Jakarta.

Info Perusahaan

  • Industri: Perbankan/Pelayanan Keuangan
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Batam