Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Sales Coordinator di PT. STAR SHIPPING INDONESIA

Gambar PT. STAR SHIPPING INDONESIA Posisi Sales Coordinator
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Perusahaan kami telah merilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Sales Coordinator di kantor PT. STAR SHIPPING INDONESIA untuk daerah Jakarta Selatan dan sekitarnya.

Kemampuan yang PT kami inginkan ialah Lainnya & Lainnya/Kategori tidak tersedia serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Adapun untuk persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang perusahaan kami inginkan adalah minimum Sarjana (S1). Sesuai dari ketetapan yang perusahaan kami berikan.

Upah yang perusahaan ini berikan cukup lumayan menurut dari skill pekerja. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000. Walaupun begitu semua dapat berubah menurut dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan PT. STAR SHIPPING INDONESIA
Posisi Sales Coordinator
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Lainnya, Lainnya/Kategori tidak tersedia
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

JOB DESCRIPTION :

  • Support A/O on day-to-day basis and act as internal focal point of customers’ contact
  • Schedule and prepare materials for A/O for customer meetings 
  • Create/update agreements and tenders in the respective system and communicate them to concerned parties
  • Creating Rate Sheet in each of Particular Trades
  • Updating the market rate situation
  • Attending to phone calls, handling incoming emails and re-directing all relevant enquiries
  • Preparation of sales quotations
  • Follow up on quotation and sales enquiries with phone call and email
  • Liaise with customers
  • Manage and support day-to-day Sales related administrative works.
  • Proper filing and storing of documents
  • Any other ad-hoc duties as assigned
  • Attend to client complaints and follow up for solutions
  • Solve ad-hoc problems/transfer service issues to relevant department
  • Forward telephone and email inquiries to other departments
  • Monitor customer performance
  • Comply with tracking and reporting requirements
  • Update account plans/profiles according to A/O input

REQUIREMENT :

  • At least 2 year of working experience as administration staff, or Export & Import administration, Freight Forwarding / Shipping Company
  • Hold a bachelor’s degree in any related fields
  • Have a good knowledge about export-import procedure
  • Able to assist and support AO for sales and customers activities
  • Assist to prepare materials for customer meetings
  • Assist to follow up on customer meeting tasks
  • Act as internal point of contact for customers
  • Analyze potential new customers information
  • Have a customers service and sales orientated mind
  • Experience in sales or sales coordinator will be considered a plus.
  • Good knowledge of relevant computer programs
  • Able to learn about products and services and describe/explain to the prospects 
  • Good written and spoken English communication skills
  • Excellent interpersonal skills 
  • Cool-tempered and able to handle rejection 
  • Outstanding negotiation skills with the ability to resolve issues and address complaints
  • Indonesia Nationality
  • Self-learning
  • Complex problem solver
  • Planning and prioritizing, within time deadlines skills
  • Working in dynamic environment
  • Quality oriented

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • BPJS Kesehatan & BPJS Tenaga Kerja
  • Health & Life Insurance

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. Star Shipping Indonesia as an agent from Gold Star Line Ltd.

Our office located

Rajawali Place Building 7th Floor unit 7D, Jl. HR. Rasuna Said Kav. B/4 Kuningan Setia Budi Jakarta Selatan.

Gold Star Line Ltd. is a global container shipping line in the Intra Asia and Africa Trade. Our biggest volume container trade, its intensive growth pace and dynamic market condition allows us to be a growing player to serve customers with value proposition. Our team of professionals is ready to provide the best possible services that will help our customers meet their needs and demands.

Our Mission and goals are to continue providing excellent customer support, to expand our services within Intra Asia and Africa network.

Please visit our website:

ww.gslltd.com.hk

Info Perusahaan

  • Industri: Transportasi/Logistik
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 28 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat
  • Lokasi: HR RASUNA SAID, KUNINGAN
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta