Lowongan Kerja Lombok Utara Posisi Restaurant Supervisor di Pesona Resort & Spa

Gambar Pesona Resort & Spa Posisi Restaurant Supervisor
  • Loker diposting 1 bulan yang lalu

Kami merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Restaurant Supervisor di perusahaan Pesona Resort & Spa untuk kota/kab Lombok Utara & Nusa Tenggara Barat serta sekitarnya.

Kemampuan yang kami inginkan adalah Manajemen (Hospitaliti & Pariwisata) serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Perusahaan ini tidak memiliki syarat yang khusus terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Minimum upah yang kami berikan adalah Rp 3.600.000 - Rp 5.100.000.

Info Loker

Perusahaan -
Posisi Restaurant Supervisor
Tempat Lombok Utara
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan
Gaji Min Rp. 3.575.000
Gaji Max Rp. 5.075.000

Guest Experience & Leadership

  • Greet and seat guests with warmth, ensuring excellent first impressions.

  • Lead the floor during service — support staff, solve guest issues, and maintain calm under pressure.

  • Build rapport with guests, especially regulars, ensuring they feel valued and recognized.

Team Training & Coordination

  • Train and coach FOH staff in service standards, product knowledge, and upselling.

  • Conduct pre-shift briefings and support onboarding of new team members.

  • Collaborate with the Chef and Bar Manager to ensure staff understand menu and drink pairings.

Operations & Standards

  • Create and manage FOH schedules, aligning staff levels with guest demand.

  • Maintain opening, service, and closing SOPs and ensure daily readiness of the floor.

  • Oversee reservations, table flow, and end-of-shift reports.

  • Monitor hygiene, grooming, and responsible service practices.

Communication & Reporting

  • Liaise with kitchen, bar, and management to maintain smooth service flow.

  • Report guest feedback, daily income, and team performance to the Operations Manager and BDHM.


What We’re Looking For:

  • Strong hospitality and FOH leadership experience.

  • Confident, hands-on communicator who motivates and trains others.

  • Calm and solutions-driven under pressure.

  • Organized, reliable, and passionate about delivering great guest experiences.

Alamat Lengkap

Provinsi Nusa Tenggara Barat
Kota Lombok Utara
Alamat Dusun Lendang Luar, Desa Pemenang Timur, Pemenang, Lombok Utara
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Pengembangan karir dan peluang pertumbuhan.
  • Pendapatan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang mendukung dan kolaboratif.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Guest Experience & Leadership

  • Greet and seat guests with warmth, ensuring excellent first impressions.

  • Lead the floor during service — support staff, solve guest issues, and maintain calm under pressure.

  • Build rapport with guests, especially regulars, ensuring they feel valued and recognized.

Team Training & Coordination

  • Train and coach FOH staff in service standards, product knowledge, and upselling.

  • Conduct pre-shift briefings and support onboarding of new team members.

  • Collaborate with the Chef and Bar Manager to ensure staff understand menu and drink pairings.

Operations & Standards

  • Create and manage FOH schedules, aligning staff levels with guest demand.

  • Maintain opening, service, and closing SOPs and ensure daily readiness of the floor.

  • Oversee reservations, table flow, and end-of-shift reports.

  • Monitor hygiene, grooming, and responsible service practices.

Communication & Reporting

  • Liaise with kitchen, bar, and management to maintain smooth service flow.

  • Report guest feedback, daily income, and team performance to the Operations Manager and BDHM.


What We’re Looking For:

  • Strong hospitality and FOH leadership experience.

  • Confident, hands-on communicator who motivates and trains others.

  • Calm and solutions-driven under pressure.

  • Organized, reliable, and passionate about delivering great guest experiences.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Nusa Tenggara Barat