Lowongan Kerja Lombok Tengah Posisi Restaurant Manager di Selong Selo Resort & Residences

Gambar Selong Selo Resort & Residences Posisi Restaurant Manager
  • Loker diposting 3 minggu yang lalu

Perusahaan kami merilis loker dengan sistem kontrak/temporer untuk posisi Restaurant Manager di tempat usaha Selong Selo Resort & Residences untuk kota/kab Lombok Tengah & Nusa Tenggara Barat dan sekitarnya.

Skill yang kami inginkan adalah Manajemen (Hospitaliti & Pariwisata) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 12.000.000 - Rp 15.000.000.

Info Loker

Perusahaan Selong Selo Resort & Residences
Posisi Restaurant Manager
Tempat Lombok Tengah
Jenis Pekerjaan Kontrak/Temporer
Spesialisasi Dibutuhkan Manajemen (Hospitaliti & Pariwisata)
Gaji Min Rp. 12.075.000
Gaji Max Rp. 15.075.000

Restaurant Manager Position Overview

The Restaurant Manager at Aura will be responsible for developing, refining, and enhancing the food and beverage concepts, service standards, and operational efficiency. The role focuses on aligning Aura’s dining experience with the brand’s positioning, ensuring guest satisfaction, maximizing revenue opportunities, and building a sustainable operational framework for the restaurant and bar.

Key Responsibilities

Concept Development & Strategy

–        Review, assess, and refine Aura’s overall F&B concept to align with brand identity, target market, and guest expectations.

–        Develop innovative menu concepts, beverage programs, and dining experiences that differentiate Aura in the market.

–        Advise on kitchen and bar layout, flow, and operational efficiency.

Menu & Beverage Program

–        Design and recommend seasonal menus, including food, beverage, and special promotions.

–        Ensure menus reflect creativity, cost-efficiency, and profitability while meeting quality standards.

–        Provide training to culinary and bar teams on menu execution, presentation, and service.

Operational Excellence

–        Audit current F&B operations and implement best practices for efficiency, service speed, and quality control.

–        Develop SOPs (Standard Operating Procedures) for both front and back of house.

–        Establish systems for inventory control, purchasing, waste management, and cost analysis.

Training & Development

–        Train staff on service standards, guest engagement, upselling techniques, and product knowledge.

–        Coach culinary and service teams to elevate consistency and professionalism.

–        Conduct workshops on wine, cocktails, and food pairing where required.

Financial Performance

–        Recommend pricing strategies and menu engineering to maximize profitability.

–        Assist in budgeting, forecasting, and setting revenue goals for F&B.

–        Monitor food and beverage cost controls and suggest corrective measures.

Guest Experience & Standards

–        Set and monitor service quality benchmarks to ensure world-class guest satisfaction.

–        Provide feedback mechanisms to continuously improve guest dining experiences.

–        Advise on music, ambiance, table setup, and overall restaurant/bar atmosphere.

Qualifications & Experience

–        Proven track record as an Restaurant Manager or senior F&B professional (minimum 8–10 years in luxury resorts, hotels, or high-end restaurants).

–        Strong culinary and beverage knowledge, including international dining trends and sustainability practices.

–        Expertise in concept development, menu engineering, and financial analysis.

–        Demonstrated success in team training, mentoring, and operational improvement.

–        Excellent communication and leadership skills.

–        Strong knowledge of hospitality market trends in the region.

Alamat Lengkap

Provinsi Nusa Tenggara Barat
Kota Lombok Tengah
Alamat Jl. Sultan Alauddin No. 58, Praya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Nusa Tenggara Barat