Lowongan Kerja Surabaya Posisi Project Logistics Revenue Care Specialist di PT Kuehne Nagel Indonesia

Gambar PT Kuehne Nagel Indonesia Posisi Project Logistics Revenue Care Specialist
  • Loker diposting 11 bulan yang lalu

Dibutuhkan. loker dengan sistem full time untuk posisi Project Logistics Revenue Care Specialist di kantor PT Kuehne Nagel Indonesia untuk kota/kab Surabaya & Jawa Timur serta sekitarnya.

Kemampuan yang kita inginkan adalah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Perusahaan kami tidak memiliki kualifikasi yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan pekerja. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Kuehne Nagel Indonesia
Posisi Project Logistics Revenue Care Specialist
Tempat Surabaya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000
Are you ready to take your career to new heights? Kuehne + Nagel Indonesia is looking for dynamic and talented individuals to join our team as Project Logistics Revenue Care Specialists! As a global leader in logistics and supply chain solutions, Kuehne + Nagel is committed to delivering excellence to our clients, and we want you to be a part of our success story. Your Role
You are responsible for ensuring that our customers are invoiced accurately + promptly across all modes of
transport. You will collaborate with your customer excellence team to solve discrepancies with the joint goal of
timely closure of the forwarding sub-ledger (FSL) along with accurate, timely invoicing. Your Responsibilities

  • To ensure timely revenue recognition, invoicing + gross profit confirmation as per the Finance Accounting Policy.
  • To check + index incoming supplier invoices, ensuring all transactions are accrued without error; initiate + resolve any rate discrepancies
  • To ensure the timely closing of FSL for all files, coordinating with all other key stakeholders + teams to resolve discrepancies.
  • To ensure that all customer specific invoicing (manual + e-invoice), documentation + systems are correctly used + deployed to prevent payment delays or discrepancies.
  • To validate invoice + cost entry, ensuring that all daily FSL reporting + management tasks are completed.
  • To ensure the accuracy + consistency of all operational finance data quality over its life cycle.
  • To ensure that files are not closed with losses.
  • To standardize charge codes + tariffs for invoicing + payables.

Your Skills and Experiences

  • Bachelor Degree or equivalent in Logistics/Accounting/Finance
  • Min 3 years experience related to logistics invoicing and P&L management
  • Poses knowledge in Finance (Accounting, invoicing)
  • Analytical mindset
  • Multitasker and strong coordination skill
  • Top notch skill in Excel
  • Ability to converse fluently in Bahasa Indonesia and English
  • Willing to be based in Surabaya


About Kuehne+Nagel

With over 79.000 employees at some 1,300 locations in over 100 countries, the Kuehne+Nagel Group is one of the world’s leading logistics companies.

As an employer, Kuehne+Nagel stands for equal opportunity and we are committed to diversity in our teams. We believe that you can make a valuable contribution to Kuehne+Nagel and look forward to receiving your application.

CONTACT

Hera Setyowati

hera.setyowati@kuehne-nagel.

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Timur
Kota Surabaya
Alamat PT. Kuehne Nagel Indonesia, Pakuwon Tower Office, Jl. Embong Malang No.21-31 23rd Floor, Kedungdoro, Kec. Tegalsari, Surabaya, Jawa Timur 60261, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Timur