Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Procurement And Sales Assistant Manager di PT GLOVIS INDONESIA INTERNATIONAL

Gambar PT GLOVIS INDONESIA INTERNATIONAL Posisi Procurement and Sales Assistant Manager (Division: Freight Forwarding)
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Segera dibutuhkan!! loker dengan sistem full time untuk posisi Procurement and Sales Assistant Manager (Division: Freight Forwarding) di kantor PT GLOVIS INDONESIA INTERNATIONAL untuk domisili Jakarta Selatan dan sekitarnya.

Kemampuan yang kami inginkan adalah Pelayanan & Logistik/Rantai Pasokan serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Adapun syarat yang kita butuhkan adalah minimal Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma) & Sarjana (S1). Yang merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan ini berikan cukup bersaing tergantung dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000. Tapi itu semua bisa berubah tergantung dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan PT GLOVIS INDONESIA INTERNATIONAL
Posisi Procurement And Sales Assistant Manager
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Sertifikat Professional
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Logistik/Rantai Pasokan, Pelayanan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job Responsibilities :

  • Based on the forecast from the clients, proactively manage and optimize the carriers allocation with strong commercial sense
  • Procure named account deals based on secured business pipeline for various validities conditions
  • Work closely with the ocean operations team and booking partners to ensure the instruction is clearly aligned and well executed and act as an escalation point
  • Set regular cadence around floating market feedback to carriers and pursuit of optimal FAK position
  • Develop strong carrier relationships with carriers at local, area and regional level primarily focused on trade management or key account management equivalents
  • Prepare and conduct carrier meetings in a regular manner. Ensure appropriate follow up with relevant stakeholders and alignment with overall carrier strategy
  • Monitor performance against targets and utilization of allocation for each carrier. Identify and drive necessary course of action
  • Assist in RFQs and rate enquiries and proactively collecting feedback externally to ensure our procurement position is competitive
  • Doing sales for new client

Job Requirements :

  • A minimum of 5 years of prior experience at a top freight forwarder or carrier and a Transportation/Economic Degree
  • Solid industry knowledge with an in-depth understanding of ocean freight and carrier management
  • Strong team player with self starter attitude and also diligent in follow up and completion
  • Excellent communication, interpersonal, organizational skills and strong commercial sense
  • Excellent networking skills to build strong relationships with internal and external stakeholders
  • Ability to handle change and perform under pressure and tight timeline with great time management skill
  • Next-level attention to detail, think end to end
  • Strong analytical skills and ability to structure, interpret and action data

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

‘PT Glovis Indonesia International’ is an affiliate of Hyundai Glovis(a member of Hyundai Motors Group), established 2020 in Indonesia, providing the Automotive Production Logistics Services.

Hyundai Glovis, a representative global-logistics company, is growing up with our customers providing best-ever services like Marine Transportation, Knock-Down, Used car and Trading, even in times of global economic crises. The company has enjoyed steady growth every year by securing competitiveness through nurturing top experts in logistics and distribution as well as creating a high-tech IT system.

Please visit our official website http://ww.glovis.net/Eng/main/index.do for more details.

Info Perusahaan

  • Industri: Transportasi/Logistik
  • Ukuran Perusahaan: 501 - 1000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Tip, Asuransi kesehatan, Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta