Lowongan Kerja Aceh Posisi Pcr Technician di PT Syaqua Indonesia

Gambar PT Syaqua Indonesia Posisi PCR Technician
  • Loker diposting 4 minggu yang lalu

Lowongan pekerjaan ini telah di perbaharui 3 minggu yang lalu, kemungkinan karena perusahaan masih membutuhkan posisi yang diperlukan.

Kami merilis lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi PCR Technician di kantor PT Syaqua Indonesia untuk domisili Aceh serta sekitarnya.

Pengalaman yang PT kami inginkan ialah Perikanan & Akuakultur (Pertanian, Hewan & Konservasi) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan kami tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Syaqua Indonesia
Posisi Pcr Technician
Tempat Aceh
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Perikanan & Akuakultur (Pertanian, Hewan & Konservasi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Job Description:

  • PCR testing: Conduct Polymerase Chain Reaction (PCR) tests on shrimp and feed samples to detect the presence of specific DNA sequences pathogens. Prepare PCR reaction mixtures, set up PCR amplification cycles, and analyze the results using real-time PCR instruments.

  • Sample collection and preparation: Collect representative animal samples from different stages of production and properly label them for analysis. Follow proper sample collection and preservation protocols to maintain sample integrity for PCR testing.

  • Laboratory equipment operation: Operate laboratory equipment and instruments necessary for feed testing and PCR testing, such as spectrophotometers, balances, PCR machines, and nucleic extractor instruments. Ensure proper calibration, maintenance, and cleaning of all Laboratory equipment.

  • Data analysis and interpretation: Analyze test results from PCR testing. Interpret the results accurately and record them in appropriate formats. Identify any deviations or abnormalities and report them to the QC supervisor or relevant personnel.

  • Record keeping: Maintain accurate and up-to-date records of all PCR tests, including sample information, test results, and any relevant observations. Enter data into computer systems or logbooks following standard protocols.

  • Compliance with regulations: Adhere to relevant regulatory requirements, including those related to Department of Fisheries or local authority, PCR testing, Good Laboratory Practices for molecular based test, World Organization for Animal Health (WOAH) guidelines and Occupational Safety and Health Administration (OSHA) guidelines.

  • Continuous improvement: Collaborate with the QC team to identify areas for process improvement in PCR testing methods and procedures. Suggest and implement enhancements to improve efficiency, accuracy, and overall quality control.

  • Conduct annual proficiency testing and standardization of PCR testing.

  • Oversee lab housekeeping, scheduled waste management, implement lab safety, responsible for stock level & purchase of chemical & apparatus.

  • Any ad hoc/ additional responsibility as assigned by the superior /QC Manager/Lab Manager

Job Requirements:

  • Bachelor’s degree in Biotechnology, Biology, Molecular biology, or a related field is preferred.

  • Prior experience working in a laboratory setting, with specific experience in PCR testing.

  • Understanding quality control principles and practices.

  • Strong attention to detail and excellent record-keeping skills.

  • Ability to work independently and as part of a team.

  • Good communication skills to effectively collaborate with team members and other departments. English is a plus.

  • Proficient computer skills for data analysis, interpretation, and report generation.

Alamat Lengkap

Provinsi Aceh
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT Syaqua Indonesia adalah perusahaan yang bergerak di bidang teknologi informasi dan konsultan bisnis yang terkemuka di Indonesia. Dengan dedikasi tinggi dan profesionalisme, perusahaan ini telah membuktikan komitmennya dalam menyediakan solusi terbaik untuk kebutuhan teknologi dan bisnis klien-klienya. Sejak didirikan, PT Syaqua Indonesia telah berhasil membangun reputasi yang solid berkat layanan unggul dan inovatif yang diberikan kepada pelanggan-pelanggannya.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Aceh