Lowongan Kerja Kabupaten Majalengka Posisi Operations Assistant Manager Warehouse 3pl – Majalengka di PT Kamadjaja Logistics

Gambar PT Kamadjaja Logistics Posisi Operations Assistant Manager Warehouse 3PL - Majalengka
  • Loker diposting 4 bulan yang lalu

Segera dibutuhkan. lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Operations Assistant Manager Warehouse 3PL - Majalengka di tempat usaha PT Kamadjaja Logistics untuk kota/kab Kabupaten Majalengka & Jawa Barat atau sekitarnya.

Pengalaman yang usaha kami inginkan ialah Pergudangan, Penyimpanan & Distribusi (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

PT ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Kamadjaja Logistics
Posisi Operations Assistant Manager Warehouse 3pl - Majalengka
Tempat Kabupaten Majalengka
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pergudangan, Penyimpanan & Distribusi (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

About the role

We are seeking a highly organised and detail-oriented Operations Assistant Manager to join our growing 3PL (Third Party Logistics) Warehouse team in Majalengka, West Java. As an integral part of our Contract Logistics Division, you will play a key role in ensuring the smooth and efficient operation of our warehouse facility. This full-time position will allow you to leverage your expertise in warehousing and logistics to contribute to the strategic objectives of PT Kamadjaja Logistics’.

What you’ll be doing

  1. Assist the Operations Manager in the day-to-day management and supervision of warehouse operations, including receiving, storing, picking, packing and dispatching goods

  2. Implement and maintain effective warehouse management systems and processes to optimise productivity and inventory control

  3. Coordinate with the logistics team to ensure timely and accurate order fulfilment

  4. Monitor and report on key performance indicators to identify areas for improvement

  5. Oversee the training and development of the warehouse team, ensuring they are equipped with the necessary skills and knowledge

  6. Ensure compliance with all relevant health, safety and environmental regulations

  7. Collaborate with cross-functional teams to address operational challenges and enhance customer satisfaction

What we’re looking for

  1. Minimum 3-5 years of experience in a warehouse or logistics operations role, preferably within the 3PL industry

  2. Graduate from Bachelor’s degree in Mechanical Engineering/Bachelor’s degree in Accounting/ Bachelor’s degree in Informatics Engineering and/or Bachelor’s degree related to logistics and supply chain management.

  3. Strong understanding of warehouse operations, including inbound and outbound, stock management, and the use of management systems (WMS)

  4. Excellent problem-solving, decision-making and analytical skills

  5. Proficient in data analysis and report generation

  6. Effective communication and interpersonal skills to liaise with various stakeholders

  7. Have knowledge of warehouse safety regulations and experience implementing safety protocols

  8. A proactive and solutions-oriented mindset, with the ability to work independently and as part of a team

  9. Good math with minimum score 8

  10. Willing to work in shifting (there are 3 shifts)

  11. Have good leadership, ability to motivate, and lead the warehouse team, and maintain a positive work environment

  12. Ability to communicate well, both verbally and in writing, both within the team and with other departments

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Barat
Kota Kabupaten Majalengka
Alamat Jl. KH. Abdul Halim No. 1, Majalengka
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Barat