Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Operation Manager di PT Rohlig Logistik Indonesia

Gambar PT Rohlig Logistik Indonesia Posisi Operation Manager (Freight Forwarding)
  • Loker diposting 7 bulan yang lalu

Kami merilis lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Operation Manager (Freight Forwarding) di perusahaan PT Rohlig Logistik Indonesia untuk domisili Jakarta Raya atau sekitarnya.

Pengalaman yang perusahaan kami inginkan ialah Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Rohlig Logistik Indonesia
Posisi Operation Manager
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Location : South Jakarta, Indonesia 

Start : ASAP

Job Summary :

To lead the Forwarding department by managing air and sea freight operations to facilitate expeditious dispatch/delivery of goods as per customer’s requests with a view to achieving and exceeding targets set in terms of profitability, productivity, accuracy and quality of service whilst maintaining compliance with pertinent regulatory bodies and company quality procedures.

Principal Accountabilities:

Financial Outcomes

  • Setting goals and objectives for the department in accordance with Company guidelines in key performance areas and using agreed key performance indicators and GBO’s (number of jobs, productivity, margin etc.).
  • Monitoring and accounting for the result thereof using established indicators and tools (e.g. daily invoicing, daily job numbers, financial reports etc).
  • Timely financial processing within Company guidelines.
  • Credit Control – adhering to company policy in negotiating and enforcing payment terms and collection of freight, agency and disbursements from clients. Assisting with debtor collection when required.

Operational Functions

  • Managing Export and Import Operations and monitoring of workflow and management of resources.
  • Ensuring timely and accurate accomplishment of operational processes
  • Facilitating speedy delivery of cargo to customers
  • Ensuring compliance with all regulations such as IATA,RAGA etc.
  • Ensuring the GBO (Global Business Objective) targets are monitored, reported on and achieved

Client & Supplier Management

  • Managing allocated customers using established tools with a view to achieving and exceeding targets, including negotiation of contracts with customers and subcontractors.
  • Monitoring and reviewing all discrepancies and customer complaints, ensuring timely
  • and appropriate action is taken and implementing measures to eradicate identified weaknesses.
  • Visiting clients as required and as part of a call cycle.

Human Resources

  • Hiring, inducting, motivating, handling conflicts and disciplinary procedures, training and providing performance reviewof direct reports. 
  • Managing staff holidays/MC leave. 
  • Maintaining staff and operational efficiency and delegating duties where needed to provide optimum services. 
  • Ensuring staff are thoroughly trained/supervised to perform their role in accordance to their job description and company procedures.

Holding regular team/department meetings as per company policy – updating team on related company news and housekeeping activities.

The role requires the job holder to be innovative, show initiative, be proactive and highly adaptive to the changing environment. You will work in close conjunction with the Managing Director and peers to review reported discrepancies and complaints within the branch to refine and improve services to clients and overseas offices. You will be results focused with a view to achieving and exceeding targets set in terms of profitability, productivity, accuracy and quality of service. You will optimize the company’s revenues at all times without placing an adverse effect on our client relations.

You will work at management level to help train, develop and provide managerial support to your team. Being flexible and diligent you are able to monitor/plan both your and the departments workflow. You will have great communication and interpersonal skills, time management, problem solving, prioritizing and delegation skills. You will be prepared to take on additional tasks to not only ensure the highest level of service is provided, but also lead and inspire other team members to work to their highest potential.

At times you will be required to assist in hosting overseas agents and visitors and to visit clients. You may also attend industry related functions, seminars and courses as required to keep abreast of industry development.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT Rohlig Logistik Indonesia adalah perusahaan yang telah lama dikenal sebagai salah satu pemimpin di industri logistik di Indonesia. Dengan komitmen yang kuat terhadap keunggulan layanan dan profesionalisme, Rohlig Logistik Indonesia telah membangun reputasi yang solid di pasar logistik. Keahlian mereka dalam menyediakan solusi logistik yang terintegrasi dan inovatif telah membuat mereka menjadi mitra terpercaya bagi banyak perusahaan di berbagai sektor.

Perusahaan ini tidak hanya dikenal karena layanan logistiknya yang handal, tetapi juga karena dedikasi mereka terhadap kepuasan pelanggan. PT Rohlig Logistik Indonesia selalu berusaha untuk memahami kebutuhan spesifik setiap klien dan memberikan solusi yang sesuai untuk memastikan keberhasilan operasional mereka. Dengan tim yang berpengalaman dan berkomitmen tinggi, perusahaan ini terus memberikan layanan yang berkualitas dan memberikan nilai tambah kepada seluruh mitra bisnisnya.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta