Lowongan Kerja Jawa Tengah Posisi Network Operations Center Engineer di Comsys Telecom & Media B.V

Gambar Comsys Telecom & Media B.V Posisi Network Operations Center Engineer
  • Loker diposting 12 bulan yang lalu

Dibutuhkan!! lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Network Operations Center Engineer di tempat usaha Comsys Telecom & Media B.V untuk domisili Jawa Tengah serta sekitarnya.

Kemampuan yang perusahaan kami inginkan adalah Komputer/Teknologi Informasi & IT-Admin Jaringan/Sistem/Database serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Untuk persyaratan yang PT kami inginkan adalah setidaknya Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma), & Sarjana (S1). Sesuai dari peraturan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan pekerja. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan Comsys Telecom & Media B.V
Posisi Network Operations Center Engineer
Tempat Jawa Tengah
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Sertifikat Professional
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan IT-Admin Jaringan/Sistem/Database, Komputer/Teknologi Informasi
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Duties and Responsibilities

  • Use of monitoring tools to check the performance and capacity network server and applications. 
  • Create tickets, of incidents and problems for our technical teams.
  •  Escalate hardware, software, and environmental alerts or malfunctions and when an issue is identified, work to determine the cause of the problem, report and follow the escalation process coordinating with the 2nd level support.
  •  Provide high-standard professional customer service, and establish continuing rapport with clients to proactively check they are getting the standards in the service level agreement.
  •  Keep the procedures explained by the technical teams updated and shadow the knowledge with the teammates.
  •  Provide feedback regularly on the effectiveness and soundness of policies and procedures of the customer service department.

Education, Skills, and Experience

  • Professionals English (Written/spoken)
  • The user of Office package (Outlook, Word, Excel)
  • Looking for 2nd opportunity or change of work field.
  • Self-organized and a proactive attitude

Other Requirements:

  • 24/7 shifts (including nights, weekends, public holidays, and on-call if necessary)

Physical: Most work is performed working at a computer or using a telephone/video conference solution.

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Tengah
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • International clients and project
  • Modern work culture
  • Office amenities

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

About Livecom

Livecom B.V. is an international company with its headquarters in the Netherlands and offices in Indonesia. The specialties of Livecom are in connectivity and communications solution for the Telecom and Enterprise market. Livecom operates globally and has many customers all around the world. Livecom is not just one of the normal solution companies, we see ourselves as a partner for our customers.

Livecom is a global leading provider of omnichannel Contact Center, Voicemail, Interactive Voice Response and Missed Call Alert solutions. Our commitment to product, and services quality, combined with in-depth business and technological know-how, is key to our ongoing success and growth. Livecom develops solutions with a strong focus on the integration of voice, web and mobile to enable our customers for optimal customer contact.

The Livecom multichannel communication service delivery platform helps companies to communicate effectively and in a consistent way towards their customers.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 21 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Tunjangan Pendidikan, Asuransi kesehatan, Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
  • Lokasi: Semarang
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Tengah