Lowongan Kerja Salatiga Posisi Manager Administration & Finance di PT GENERAL AROMATICS INDONESIA

Gambar PT GENERAL AROMATICS INDONESIA  Posisi Manager Administration & Finance
  • Loker diposting 3 bulan yang lalu

Butuh cepat. loker dengan sistem full time untuk posisi Manager Administration & Finance di tempat usaha PT GENERAL AROMATICS INDONESIA untuk domisili Salatiga & Jawa Tengah dan sekitarnya.

Kemampuan yang usaha kami butuhkan ialah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur dan disiplin.

Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill pekerja. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT GENERAL AROMATICS INDONESIA
Posisi Manager Administration & Finance
Tempat Salatiga
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Company Overview

We are a growing company specializing in sourcing, producing, and exporting natural ingredients, particularly essential oils and commodities. With over 14 years of experience working with farmers and producers across Indonesia, we are expanding our operations in Salatiga. We are looking for a dynamic and skilled professional manager to oversee the diverse functions of our business, ensuring smooth operations and growth in this highly competitive industry.

Key Responsibilities

  • Managing the operations of the company: Legal, administration and finance.

  • Oversee daily operations, including legal, administrative, and financial activities, ensuring all aspects of the business run efficiently.

  • Legal & Regulatory Compliance: Manage the company’s legal permits and licenses.

  • Take full accountability for the company’s finances, including budgeting, expense management, and financial reporting. Ensure all financial operations comply with regulatory standards, including taxation.

  • Handle regular tax filings, including monthly and annual reports to the Tax Office and compliance with BI (RTE/DHE) exportation requirements.

  • Organize and archive all official documents of the Company.

  • Participate in all company exportations: coordination with shipping lines, EMKL, forwarders, custom, consignees and their forwarder. Prepare, issue and submit all the document export.

  • Collection, register and freight of samples of material.

  • Coordination with warehouse/ logistics staff.

  • Ensuring the traceability system established and updating the stock management data at every delivery

  • Maintain efficient and reactive communication with our client oversea

Key Qualifications

  • Bachelor’s degree in Finance, Accountancy, Taxation, Administration, Management, or a related field.

  • A minimum of 2 years of experience in management, finance, or administration in the private sector.

  • Understanding of taxation, accounting, and government regulations.

  • Advanced proficiency in Microsoft Excel and/or other relevant financial software.

  • Strong attention to detail and problem-solving skills.

  • Ability to work independently with minimal supervision and meet deadlines and targets.

  • English proficiency is preferred.

  • Willingness to learn is essential.

  • Willing to relocate to Salatiga or already residing in the area.

What We Offer

  • A dynamic and fast-growing company environment.

  • Opportunities for professional development and career growth.

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Tengah
Kota Salatiga
Alamat Jl. Sukowati
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Tengah