Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Mail Room Clerk di U.S. Embassy Jakarta

Gambar U.S. Embassy Jakarta Posisi Mail Room Clerk
  • Loker diposting 1 hari yang lalu

Segera dibutuhkan. loker dengan sistem full time untuk posisi Mail Room Clerk di tempat usaha U.S. Embassy Jakarta untuk daerah Jakarta Raya serta sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan ialah Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan U.S. Embassy Jakarta
Posisi Mail Room Clerk
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000
Duties

The Mailroom Clerk receives, dispatches, sorts, and distributes mail from multiple sources. These include but are not limited to local and international mail, Diplomatic Post Office (DPO) mail, diplomatic pouch material, and commercial courier services. The incumbent spends a large percentage of the time serving customers at the Mailroom service window. The incumbent is supervised by the Mailroom Supervisor with overall supervision by a designated Information Management Office employee.

Back to top

Requirements:

All selected candidates must be able to obtain and hold a:
Public Trust – Background Investigation security clearance. 
All selected candidates will be subject to a background investigation and may be subject to a pre-employment medical exam.   Selected candidate must be able to begin working within a reasonable period of time 4 week (1 month) upon receipt of agency authorization and/or clearances/certifications or their candidacy may end.

Education Requirements:

Successful completion of high school or local equivalent is required
Please address this factor in your ERA application under Education.

Evaluations:

You will be evaluated against the qualifications and requirements in this vacancy announcement.  You may be asked to complete a pre-employment language or skills test. You must complete the application form and provide the required documents.  Your application must address all the position qualifications and requirements including education, experience, language, and any knowledge/skills/abilities listed.  If you fail to submit a complete application, then your application may be disqualified for this position.

Qualifications:

Experience:
One year of experience in customer care, office assistance, or clerical work is required
Please address this factor in your ERA application under Major Duties and Responsibilities.
Language: 
Good working knowledge of English and Bahasa Indonesia is required. This will be tested.
Please address this language requirement in your ERA application. 
Skills and Abilities:
Good organizational skills, thoroughness and accuracy in processing documentation, ability to work well in a team environment. Must have user knowledge of Microsoft Office Suite (Excel, Word, and Outlook). Must maintain a courteous and professional demeanor and possess excellent customer service skills. Must be able to work independently on a routine basis. Must have a valid driver’s license for (type A of license required – SIM A). Must be willing to work flexible hours, if required. Must be able to lift 70 pounds and safely move up to 250 pounds with assistance from coworkers or use of mechanical devices. Maximum lift requirements may be subject to local regulations (driving skill will be tested).

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat Jl. Jendral Gatot Subroto Kav. 21-27
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Gaji yang stabil dan penghasilan rutin.
  • Peluang pengembangan karir dan pelatihan.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Sebagai perwakilan resmi Amerika Serikat di Indonesia, U.S. Embassy Jakarta merupakan institusi yang turut mempererat hubungan antara dua negara besar ini. Dibidang diplomasi dan hubungan internasional, U.S. Embassy Jakarta telah mendedikasikan diri untuk memberikan pelayanan terbaik bagi warga negara Amerika Serikat yang berada di Indonesia, serta mendukung kerjasama bilateral yang erat antara kedua negara.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta