Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Logistic Administrator – Import di PT Jebsen & Jessen Technology Indonesia

Gambar PT Jebsen & Jessen Technology Indonesia Posisi Logistic Administrator - Import
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Butuh cepat!! lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Logistic Administrator - Import di tempat usaha PT Jebsen & Jessen Technology Indonesia untuk daerah Jakarta Selatan atau sekitarnya.

Pengalaman yang kami butuhkan ialah Pelayanan & Logistik/Rantai Pasokan serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Selain itu untuk kualifikasi yang kami inginkan adalah setidaknya Sarjana (S1). Sesuai dari peraturan yang perusahaan kami berikan.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Jebsen & Jessen Technology Indonesia
Posisi Logistic Administrator - Import
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Logistik/Rantai Pasokan, Pelayanan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Responsibilities

  • Monitor shipment from overseas supplier to sales person or other respective parties
  • Responsible on follow up and check the shipping document (BL, CIPL), check and verify the custom declaration & custom issue
  • Negotiate with suppliers & forwarder for competitive pricing and have discuss with superiors
  • Prepare power of attorney letter to forwarder & other correspondence letters required by forwarder for custom clearance process
  • Issue out PIB to be checked and submit the verified PIB to finance for them to arrange payment immediately
  • Responsible to receive & verify forwarders invoices and to update these charges and all other duties and taxes into SAP system so that good receiving process can be executed timely and ensure to provide the receipt of them
  • Responsible for verification the completion of invoice submitted by forwarder, supplier, transporter and subcontractor. Ensure that all invoices to have PO reference number or cost center number
  • Review and update freight cost in the SAP, analyze the cost trend and take necessary action.
  • Submit the verified invoices to finance and to ensure that documents submitted are complete and ready to pay
  • Archieve the shipping and purchasing documents
  • Prepare Inspection Application and other correspondence letter required by third party inspector to inspect the goods before/after shipment
  • Collect importation data and provide quarterly report to BKPM
  • Collect importation data and provide monthly report to Inatrade portal & other Institution required
  • Provide Custom Clearance Report to President Director & Business Support Manager
  • Liaise with all the other functional group on administrative and purchase order related matters.
  • Provide efficient and effective administration function, e.g. typing and transmitting facsimile/email, filing of documents, attending to telephone calls and taking message for sales personnel.

Responsibilities:

  • Minimum Diploma 3 or Bachelor Degree in Logistic/Transportation or equivalent
  • Minimum 5 years experience in Logistics, Transportation and Imports
  • Have experience in handling heavy equipment would be advantageous
  • SAP user (MM module)
  • Good command in English

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat PT Jebsen & Jessen Business Services Indonesia, Graha Inti Fauzi 7th Floor JL Buncit Raya No 22,, RT.2/RW.7, Pejaten Barat, Pasar Minggu, RT.2/RW.7, West Pejaten, Pasar Minggu, South Jakarta City, Jakarta 12510, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Health Benefit
  • Annual Bonus
  • Provident Fund

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

We bring together application, service and technology driven activities.Across the region we provide equipment and complete turn-key solutions through five divisions: Industrial Services, Offshore & Marine Cables, Pumps, Scientific and Turf & Irrigation.We provide our customers with access to products from market leaders in each specialist area.

Info Perusahaan

  • Industri: Industri Berat/Mesin/Peralatan
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja), pension fund, yearly bonus: 2-3 x salary, THR, yearly salary increment
  • Lokasi: Warung Buncit
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta