Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Legal Officer di PT. PCU Indonesia

Gambar PT. PCU Indonesia Posisi Legal Officer
  • Loker diposting 2 bulan yang lalu

Perusahaan kami merilis lapangan pekerjaan dengan sistem kontrak untuk posisi Legal Officer di kantor PT. PCU Indonesia untuk daerah Jakarta Selatan & Jakarta Raya atau sekitarnya.

Kemampuan yang kita inginkan adalah Umum – In-house (Hukum) serta orang yang jujur dan disiplin.

Perusahaan kami tidak memiliki kualifikasi yang khusus terhadap pelamar pekerjaan sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT. PCU Indonesia
Posisi Legal Officer
Tempat Jakarta Selatan
Jenis Pekerjaan Kontrak
Spesialisasi Dibutuhkan Umum – In-house (Hukum)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Requirements:

  • Bachelor of Law.
  • Minimum experience 3 years.
  • Experience in the Testing, Inspection, and Certification (TIC) industry would be an advantage.

Task and Responsibility:

Legal:

  • Drafting / Vetting to draft and vet agreements for the Company (especially in Bahasa Indonesia and English).
  • Draft and peruse letters and other legal documents about Legal/Compliance (Regulatory Affairs) and legal communication with clients.
  • Provide advice, opinion, and support on all legal aspects for the Company.
  • Provide advice, opinion, and support on matters about legal requirements of all departments/verticals/units for the Company.
  • Liaise with external lawyers on legal matters relating to the Company.
  • Analysing, researching, and summarizing legal issues.
  • Collecting information for the preparation of legal documents
  • Keeping the management updated on changing legislation.
  • Explaining and summarizing complex legal matters to the Management.
  • Providing updates to the Regional Legal Counsel.

Regulatory Affairs & Compliance

  • Ensure the business of the Company is in compliance with but not limited to the regulations and requirements of relevant bodies/authorities in Indonesia.
  • Implement a compliance monitoring program tailored to the current and future business of the Company.
  • Arrange and implement on an ongoing basis appropriate training programs for the employees and stakeholders of the Company (in cooperation with the Regional Legal Counsel).
  • Apply for the relevant licenses from regulatory bodies about compliance with any regulatory or statutory requirements.
  • Preparing documents and collating information for such an exercise.
  • Maintaining the necessary regulatory and statutory records.
  • Keeping up with up-to-date and changing regulatory requirements.
  • Filing and indexing the necessary paperwork.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Control Union Indonesia, Gedung AD Premier Lt. 8 Unit 5-6, Jl. TB Simatupang No.5, RT.5/RW.7, Ragunan, Ps. Minggu, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12550, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. PCU Indonesia is a member of Control Union Group which is a network of independently operating services companies that mainly operates under the trade name Control Union. The specialist activities of the group’s companies comprise of inspection and certification of food, animal feeds, textile, minerals, forest products, biomass and biofuels.

The group is active in 70 countries. Our local management has in-depht knowledge of special conditions that apply in these countries. To guarantee swift and reliable service, we offer a unique network to our clients.

We firmly believe in the decentralised organization in order to give room for creativity and enterpreneurship. This approach enable the group to develop innovative and flexible solutions for our clients. Nevertheless, all business units need to comply with the safety, quality, sustainibility, and financial management systems of Control Union.

Info Perusahaan

  • Industri: Agrikultural/Perkebunan/Peternakan Unggas/Perikanan
  • No. Registrasi: 03.114.069-2.012.000
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 28 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Tip, Asuransi kesehatan, Parkir, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta