Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Legal Manager di PT Simplefi Teknologi Indonesia (Jakarta)

Gambar PT Simplefi Teknologi Indonesia (Jakarta) Posisi Legal Manager
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Kami merilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Legal Manager di kantor PT Simplefi Teknologi Indonesia (Jakarta) untuk kota/kab Jakarta Selatan dan sekitarnya.

Kemampuan yang PT kami butuhkan adalah Pelayanan & Pengacara / Asisten Legal serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Kami memberikan kualifikasi yang kami butuhkan adalah minimal Sarjana (S1). Merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan karyawan. Minimum upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Simplefi Teknologi Indonesia (Jakarta)
Posisi Legal Manager
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pelayanan, Pengacara / Asisten Legal
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Role & Responsibilities :

  • Assist function VP of Legal & Compliance
  • Prepare and review the draft agreements also negotiate the key points with the counterparts;
  • Provide day-to-day legal support for cross-functional departments, including legal opinion or support associated with business process improvement, product developments and operational matters
  • Handling legal dispute
  • Prepare and submit report to authorize institution
  • Responsible to comply all regulations apply for P2P lending company, including ISO regulation
  • Give continued support on the creation, standardization, and implementation of legal compliance, policies, terms & conditions, internal working procedures, and standard operational guidelines

Requirements :

  • A Bachelor/Master of Law, with at least 4 years of experience in private practice at a reputable law firm, or 6 years of relevant professional experience as an in-house legal for a start-up company /tech company
  • Experience in equity financing/fundraising
  • Has deep knowledge of legal aspects and contract drafting.
  • Has deep knowledge for corporate law and analytical interpretation of business structure (both technical and operational aspects)
  • Has excellent understanding on financial service businesses and its compliances.
  • Highly proficient in the English language (spoken & written)
  • Has the ability to navigate through regulatory barriers and strategize to find a solution to overcome such barriers.
  • Has the ability to work on a wide range of complex matters with minimal supervision.
  • Ability to adapt, work as a team, and work in a fast-paced environment
  • Excellent communication and social competence skills
  • Placement Office Tokopedia Tower, Jakarta Selatan

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Pt Informasi Teknologi Indonesia, No.3Jakarta, Jl. Mampang Prpt. Raya, RT.6/RW.6, Mampang Prpt., Kec. Mampang Prpt., Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12790, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

AwanTunai was founded by Silicon Valley veterans who have returned to Indonesia, with an experienced management and technical team from renowned companies such as GoJek, Redmart, McKinsey, and Morgan Stanely. Our team is over 100 strong, with an active user base of over 20,00 and over 1,00 participating retail merchants.

Its vision is to help millions of micro SMEs flourish through affordable working capital and digitization. Our goal is to modernize the traditional domestic demand trade in Indonesia. We have created an order management system and digital payment acceptance for the traditional offline FMCG and staple food supply chain.

With the technology we have right now, we can ensure that our society keeps growing while at the same time ensuring that all segments of our community reap the benefits of the things we work on. You can be part of our journey.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 20 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Tip, Asuransi kesehatan, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos), Transport & Telecommunication
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta