Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Legal & Compliance Manager di PT Kuaikuai Tech Indonesia

Gambar PT Kuaikuai Tech Indonesia Posisi Legal & Compliance Manager
  • Loker diposting 12 bulan yang lalu

Butuh cepat!! loker dengan sistem full time untuk posisi Legal & Compliance Manager di perusahaan PT Kuaikuai Tech Indonesia untuk domisili Jakarta Selatan dan sekitarnya.

Pengalaman yang perusahaan kami inginkan adalah Pelayanan & Pengacara / Asisten Legal serta orang yang jujur dan disiplin.

Adapun persyaratan yang kita inginkan adalah setidaknya Sarjana (S1). Sesuai dari ketetapan yang usaha kami berikan.

Upah yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Kuaikuai Tech Indonesia
Posisi Legal & Compliance Manager
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pelayanan, Pengacara / Asisten Legal
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

PT KUAIKUAI TECH INDONESIA

PT. Kuaikuai Tech Indionesia ( Pinjam Yuk ) is the P2P Fintech Lending in Indonesian P2P Lending company to be registered and supervised by Indonesian Financial Services Authority. Pinjam Yuk provides a machine learning-based online platform to connect Lenders and Borrowers on which both parties can fulfil their needs whether to gain maximum return on a monthly basis or to get reachable and affordable online loan. Require a position below :

Legal & Compliance Manager

Job Description :

  • Reviewing internal contracts for employees and externally for vendors who collaborate with the company.
  • Protect and supervise the company’s activities in order to avoid legal problems.
  • Manage and ratify company documents related to law.
  • Mediate with third parties in the event of a conflict.
  • Provides legal assistance, supports and administration on matters related to regulations, commercial contracts, service agreement and corporate services/corporate action.
  • Drafting, review, interpretation on Company’s documents (agreement, business license, other documents as the company’s requirement.
  • Handling Legal Due Diligence and if necessary, cooperate with legal consultant (Lawyers and notary or other party as the Company requirement)
  • Providing applicable and strategic legal advice as required
  • Manage Corporates event as required by authority (AGMS and related BI, OJK event : GCG, Education Literacy , Customer Protection and etc)
  • Performing legal research and preparing analysis, summaries, reports as required such legal opinion
  • Ensuring the availability of legal documentation which secure the company legal stand point in any contracts with business partner, counterparts, creditors and suppliers or vendors
  • Coordinate with other Department Head or Manager by giving the advise of legal risk and business strategies
  • Other assignment from superior

Requirement: 

  • Candidate must possess at least Bachelor Degree in Law
  • At least 5 years of working experience in the related field is required for this position
  • Experience as a manager specializing in law/legal services or equivalent preferable from Financial industry.
  • Familiar in law/legal knowledge related with corporate, civil, criminal and commercial law including BI & OJK regulation
  • PERADI/Lawyer Certified will be considered an advantage
  • Have deep knowledge or experienced in Corporate and Litigation
  • Experience to handle legal, compliance and litigation matters
  • Have good networking & relationship with regulator in related with company’s requirement
  • Strong ability to analyse situations and information
  • Have strong drafting, communication, and negotiation skills
  • Have strong commercial sense and ability to make practical evaluations of risks
  • Good proficiency in English both oral & written is a must
  • Meticulous attention to detail with the ability to multi-task.
  • Ability to work under pressure and meet deadlines

Working Location : Atrium Mulia Building, South Jakarta

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Pinjam Yuk - Fintech P2P Lending, APL Tower, Jl. Letjen S. Parman No.Kav. 28, RT.12/RW.7, Tj. Duren Sel., Kec. Grogol petamburan, Kota Jakarta Barat, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 11470
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Pinjam Yuk is the P2P Fintech Lending in Indonesian P2P Lending company to be registered and supervised by Indonesian Financial Services Authority. Pinjam Yuk provides a machine learning-based online platform to connect Lenders and Borrowers on which both parties can fulfill their needs whether to gain maximum return on a monthly basis or to get reachable and affordable online loan.

Let’s join our team good vibrant start-up taste corporate soul.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 13 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: Gedung Atrium Mulia
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta