Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Legal Assistant Manager – Property Services di RGF HR Agent Indonesia

Gambar RGF HR Agent Indonesia Posisi Legal Assistant Manager - Property Services (B-90311)
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Telah rilis loker dengan sistem full time untuk posisi Legal Assistant Manager - Property Services (B-90311) di tempat usaha RGF HR Agent Indonesia untuk kota/kab Jakarta Selatan dan sekitarnya.

Skill yang PT kami butuhkan adalah Pelayanan & Pengacara / Asisten Legal serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Adapun untuk persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang perusahaan kami inginkan adalah minimal Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional & Magister (S2). Yang merupakan peraturan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 10.000.000 - Rp 11.000.000.

Info Loker

Perusahaan RGF HR Agent Indonesia
Posisi Legal Assistant Manager - Property Services
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi Diploma Pascasarjana, Gelar Professional, Magister (S2), Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pelayanan, Pengacara / Asisten Legal
Gaji Min Rp. 10.000.000
Gaji Max Rp. 11.000.000

About The Company:

  • The working venue is in Jakarta Selatan.
  • Our client is a Japanese Property Services company. Currently, they are looking for Legal Assistant Manager.

Job Responsibilities:

  • Legal Internal Advisory activities such as; monitor legal drafting & legal review process performed by subordinate, agreement monitoring, handle due diligence, monitoring of updated legal issues & regulation, provide advise for corporate legal issues.
  • Assist in overall legal activities include handle and review legal contract, bilingual agreements, MoU, or other legal document as well as various regulation and corporate legal issues.
  • Act as Corporate Secretary which responsible for activities such as; RUPS preparation & implementation, making revision of AD/ART, maintain corporate legal documents, maintain business license.
  • Coordinate with relevant Government regarding license (BKPM, Public Housing Department/Disperum, Minister of Public Housing/PUPR, Damkar, BPN, PSTP, Ministry of Environment and Forestry/KLHK).
  • Responsible for any litigation activities such as; lawsuit from other parties.
  • Implement safety and hygiene standards in accordance with predetermined provisions.
  • Obey and carry out company’s vision, code of conduct, rules and regulations set by the company (including carry out assignment as temporary replacement within team).
  • Handle permit or license registration, renewal and the administrative needed.
  • Research and analysis of relevant laws and regulations.
  • Conduct the process of making of new company and extension of corporate licensing (SLF, AMDAL, IPAL, PBB, IMB, Ijin Prinsip, SKDP, Sertifikasi Keselamatan Kebakaran, Ijin Lift, Motor Diesel, Instalasi Penyalur Petir, Sertifikasi Merk dan Logo, Building Insurance).
  • Coordinate with Notary to support and ensure RUTA/RULB running well.
  • Coordinate with related Vendor to review and evaluate their activities.
  • Setup for PPPSRS Establishment.

Job Requirements:

  • Max 40 years old.
  • Hold Bachelor’s degree in Law (preferably concentrated on Corporate Law).
  • Excellent verbal and written communication in Bahasa and English.
  • Has min. 5 years work experience as Legal in Real Estate/Property industry.
  • Have a drafting skill in intermediate level.
  • Strong in analytical skills, negotiation, good interpersonal and communication skills.
  • Advance in Microsoft Office (Ms. Word, Power Point, and Excel).
  • Good knowledge in property regulation, permit, etc.

[Only CV in English will be processed]

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Pakuwon Tower, Jl. Raya Casablanca No.Kavling 88, Menteng Dalam, Kec. Tebet, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12870, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

RGF isstands for RECRUIT GLOBALFAMILY, a global brand of Japan’s largest recruiting and information service company, Recruit Holdings co., Ltd.

We created this brand of our commitment to take on a new challenge to leverage on Recruit Group’s more over 50 years of industry experience and business network in Japan, to provide new opportunities to our clients across the region.

RGF HR AGENT takes charge of RGF’s business entity in general recruitment services. We provide total human resource services to clients at every stage of staff placement, such as evaluation, remuneration, and staff training. At the same time, we assist job-seekers in various ways to find the right job according to their individual preferences and experiences. Besides our services to assist full time staff recruitment, we also offer a range of support services for RPO (Recruitment Process Outsourcing) and contract base/temporary recruitment needs.

Our Company’s status as the Japan #1 market share holder in human resource, temporary staffing, and job advertisement field makes it possible for us to provide high quality total human resource management services not only in Japan but across the region.

We just open our RGF HR AGENT Brand in Indonesia on 1st May, 2013 and will continue and expand the business for the future.

Please visit us for more job opportunities :

https://ww.rgf-hragent.asia/en/indonesia

—————————————————————————————————————————–

Kami menghimbau agar Anda berhati-hati saat melamarpekerjaan dengan selalu memastikan iklan lowongan tersebut sesuai dengan profil perusahaannya.

Waspadalah jika Anda menemukan hal-hal di bawah ini :

  • RGF HR Agent Indonesia tidak pernah memungut biaya apapun dalam proses rekrutmen
  • RGF HR Agent Indonesiatidak pernah bekerja sama dengan travel agent / biro perjalanan tertentu dalam prosesrekrutmen.
  • Apabila Anda diminta untuk membayar sejumlah uang dalam bentuk pembayaran tiket pesawat dan hotel atauakomodasi lainnya agar diabaikan.
  • Apabila ada Panggilan wawancara di lokasi yang tidak sesuai dengan iklan yang tertera pada iklan lowongan.
  • Jangan memberikan data pribadi atau data keuangan Anda kepada siapapun.

—————————————————————————————————————————–

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 9 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta