Lowongan Kerja Semarang Posisi Hrga Admin di PT AQS Group Indonesia

Gambar PT AQS Group Indonesia Posisi HRGA Admin
  • Loker diposting 4 bulan yang lalu

Perusahaan kami telah merilis loker dengan sistem full time untuk posisi HRGA Admin di tempat usaha PT AQS Group Indonesia untuk kota/kab Semarang & Jawa Tengah dan sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan ialah Konsultasi & HR Umum (Sumber Daya Manusia & Perekrutan) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap pelamar sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT AQS Group Indonesia
Posisi Hrga Admin
Tempat Semarang
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Konsultasi & HR Umum (Sumber Daya Manusia & Perekrutan)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

JOB DESCRIPTION: 

  • Responsible for the completeness of employee files 
  • Preparing and procuring facilities for employees (ID card, uniform, laptop, cell phone, table, chair, etc.) 
  • Managing employee asset and facility data 
  • Registering employees on the attendance machine 
  • Preparing a manual attendance form 
  • Preparing internal company memos 
  • Manage absence and tardiness forms and documents (permissions, leave, and sickness) 
  • Preparing employee evaluation documents 
  • Preparing employee determination letters based on the results of the probation evaluation 
  • Preparing employee employment contracts 
  • Managing and updating employee databases regularly  
  • Responsible for the administrative completeness of employee resignations (exit form, asset handover, and certificate of employment) 
  • Facilitating correspondence in the HR department 
  • Managing company social media 
  • Managing document archives in the HR department  
  • Coordinating company events 
  • Inventory the stock of stationery and cleaning supplies and generate purchase requisitions

REQUIREMENTS

  • Having a minimum 2 years of experience as admin staff 
  • A bachelor’s degree in any field  
  • Have basic knowledge about Indonesian labor law 
  • Very detailed-oriented and accurate in providing reliable data 
  • Excellent communication skills and ability to communicate ideas clearly and flawlessly 
  • Must be fluent in English 
  • Experienced in operating HR management software 
  • Tech-savvy and computer-literate (Ms. Office, Ms. Teams, internet, email, social media, etc.) 
  • A proactive team player with a desire to learn, help, support, and be collaborative 
  • Multitasking 
  • Experience as an event coordinator 
  • Willing to commute between Semarang and Karanganyar occasionally 
  • Preferably living in the Semarang area 
  • Able to be positioned in BSB City, Semarang 

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Tengah
Kota Semarang
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk meningkatkan keterampilan dan pengalaman.
  • Gaji dan manfaat yang kompetitif.
  • Peluang untuk berkolaborasi dengan rekan kerja yang berbakat.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT AQS Group Indonesia is a foreign investment project launched upon the intensive and reputable experience of its founding partners. We are a coconut shell charcoal factory based in Dubai, UAE and we have been pioneers of our field for more than 20 years. We regard our charcoal briquette product as a work of art crafted by the combination of the natural riches of Indonesia and the collective minds of industry and market pioneers determined to surpass all competition local and abroad. We are looking for likeminded members excited to join our team and contribute to the success of our company and the satisfaction of our customers around the world.

To be part of this team, you are someone who is:

  • Determined to be the best in what you do in all places, in all times, and for whatever it takes.
  • Keen on working with a team within a culture of professionalism, cooperation, and immediate results.
  • Confident of your skills and able to make the best decision at any given circumstance like an exceptional leader.
  • Loyal and supportive to the people who invest their energy and time for the sake of the same results you wish to achieve.
  • A talented communicator who always knows how to behave and can highly differentiate right from wrong.
  • Brilliant, creative, proactive and thirsty to perfect the processes and techniques related to your tasks on daily basis.
  • Mindful of the long-term goals and attentive to short-term treads on the way to ultimate success.

Info Perusahaan

  • Industri: Manufaktur/Produksi
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 11 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Kasual (contoh: Kaos)
  • Lokasi: Karanganyar
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Tengah