Lowongan Kerja Semarang Posisi Hr And Admin Manager di PT JAC Consulting Indonesia
- Loker diposting 1 tahun yang lalu
Dibutuhkan!! lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi HR and Admin Manager (Kendal Placement) di kantor PT JAC Consulting Indonesia untuk kota/kab Semarang atau sekitarnya.
Kemampuan yang perusahaan kami inginkan adalah Sumber Daya Manusia/Personalia & Sumber Daya Manusia / HR serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.
Kami memberikan persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang perusahaan kami inginkan adalah minimal Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional, & Magister (S2). Menurut dari peraturan yang perusahaan kami berikan.
Upah yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.
Info Loker
Perusahaan | PT JAC Consulting Indonesia |
Posisi | Hr And Admin Manager |
Tempat | Semarang |
Tingkatan Kerja | Manajer/Asisten Manajer |
Kualifikasi | Diploma Pascasarjana, Gelar Professional, Magister (S2), Sarjana (S1) |
Jenis Pekerjaan | Full Time |
Spesialisasi Dibutuhkan | Sumber Daya Manusia / HR, Sumber Daya Manusia/Personalia |
Gaji Min | Rp. 1.800.000 |
Gaji Max | Rp. 5.500.000 |
Our client is manufacture of leading fashion brands, placement in Kendal, looking for HR & Admin Manager with requirements and job description as follow:
The candidate needs to oversee the HR & Admin operations in Southeast Asian factory including but not limited to:
Responsibilities:
• Manage end to end process for talent acquisition and recruitment cycle;
• Drive operational effectiveness and efficiency across HR and Admin functions;
• Handle employee issues, staff engagement initiatives, and workflow streamlining;
• Setup the salary and ranking policy on both office and production staff;
• Conduct performance appraisal and set KPI incentive programme;
• Provide general administration support including office & factory supplies, facilities maintenance etc.;
• Monitor headcount status against budget, staff turnover rate, analyze manpower shortfall and propose retention measures;
• Provide professional and constructive advice to management on HR & Administration related issues;
• Monitor workplace safety and responsible for work injury cases;
• Familiar with factory administration and audit issues;
• Handle ad-hoc duties as required;
• Station in Southeast Asia.
Requirements:
• Degree or above in Human Resources Management, Business Administration, or related disciplines;
• Minimum of 5 years of all-rounded Human Resources and Administration experience, of which a minimum of 3 years at supervisory level, in the manufacturing industry is a MUST.
• Well-versed in employment ordinances and related legislation in Indonesia. • Business focus, results orientation, relationship management, effective listening and collaboration, and time management;
• Self-motivated, well-organized, attention details and able to work independently;
• Good command of written and spoken English;
• Computer literacy (MS Office, Excel, PowerPoint, etc.);
Alamat Lengkap
Provinsi | Jawa Tengah |
Kota | Semarang |
Map | Google Map |
Keuntungan Kerja
- Mendapat pengalaman kerja
- Bonus jika lembur
- Diajari terlebih dahulu
Lamar kerja
Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.
Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.
Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.
Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.
Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.
Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.
Intruksi Melamar Pekerjaan
- Buka link "Lamar Sekarang" di atas
- Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
- Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
- Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
- Selesai, silahkan tunggu.
Deskripsi Perusahaan
JAC Recruitment Indonesia is an international recruitment consultancy,started in UK as a part of TAZAKI GROUP. JAC Recruitment operates in 10 countries with 25 offices in London, Singapore, Japan, Malaysia, Indonesia, Thailand, China, Korea, Hong Kong, Vietnam and India. JAC Recruitment Indonesia started in 2002 in Jakarta, and then expand offices in Cikarang and Surabaya. With more than 100 consultants, we are committed for our clients and candidates satisfaction by connecting the right positions to the right people.
Info Perusahaan
- Industri: Manajemen/Konsulting HR
- Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
- Waktu Proses Lamaran: 26 hari
- Lokasi: Might be Relocated to Singapore