Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Government Relations Intern di PT Eximku Teknologi Indonesia

Gambar PT Eximku Teknologi Indonesia Posisi Government Relations Intern
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Dibutuhkan!! lowongan pekerjaan dengan sistem magang untuk posisi Government Relations Intern di tempat usaha PT Eximku Teknologi Indonesia untuk daerah Jakarta Raya dan sekitarnya.

Skill yang perusaahan inginkan adalah Seni/Media/Komunikasi & Hubungan Masyarakat serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan kami tidak memiliki syarat yang tersendiri terhadap pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan berikan cukup kompetitif menurut dari pengalaman karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000. Tapi itu semua bisa berubah tergantung dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan PT Eximku Teknologi Indonesia
Posisi Government Relations Intern
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Tidak Terspesifikasi
Kualifikasi Tidak terspesifikasi
Jenis Pekerjaan Magang
Spesialisasi Dibutuhkan Hubungan Masyarakat, Seni/Media/Komunikasi
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job description & requirements

Responsibility:

1.Executing and Handling Administrative Aspects of Government Relation 

  • Processing and filing documents
  • Assisting note taking
  • Assisting any documentation for the Head of Government Relation & Associate  

2.Executing and Handling Administrative Aspects of Government Engagements 

  • Scheduling meeting
  • Handling correspondence, phone calls  

3. Supporting in executing External Communication activities 

  • Developing, maintaining program with external partners (Ministries, Parliaments, Local Government, Businesses)
  • Handling media, strategic partner follow-ups  

4. Supporting in executing Internal Communication activities 

  • Assisting in internal communication within the company
  • Developing bi-weekly report for partner’s monitoring
  • Creating Minutes of Meeting and developing dashboard for action plan

Requirements:

  • Minimum S1; preferably from International Relations, Law Administration, Economics background (BA degree would be preferred)
  • 1-2 years of experience in government-related roles (In Tech/Logistic industry would be advantageous)
  • Oral and written English communication skill
  • Strong working knowledge of Microsoft Office and internet research tool
  • Strategic thinking
  • Experience in government correspondence
  • Proficiency in appointments scheduling

Skills

  • Business Development & Partnerships
  • Strategy
  • Communication Skills

About the company
Andalin is a one-stop solution for small and medium business owners to source import and export services conveniently.-

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. Eximku Teknologi Indonesia (common name: Andalin) is one of FASTEST STARTUP which engages in the field of Cross Border Logistics in Indonesia. We were established in 2016.

Global trade is evolving at a faster pace than ever before, so should your supply chain.

Andalin is a digital freight forwarding expert that simplifies the complexity of import and export shipments for companies in Indonesia. Our combination of digital platforms and team of experts provide unparalleled service for your supply chain needs.

Andalin provides a seamless digital freight forwarding experience in every aspect of your logistic needs. Through Andalin’s advanced in-house technology system you can book shipments, receive faster freight quotations, compare services that best suit your needs, as well as manage hundreds of shipments all under one platform with ease anytime, anywhere

We understand that cross-border shipping is complex that’s why our team of experts is just one click away whenever you need assistance. With years of experience, our experts can help navigate through intricate shipment processes and provide the best solution for you.

Partner with us today so you can focus more on your core competencies and let Andalin be the backbone of your international logistics.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • No. Registrasi: MGRREGBDG-00001
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Learning Online Support like udemy.com, Smart Casual (E.g : Polo Shirt, Jeans, and Sport Shoes)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta