Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi General Service Support Coordinator di U.S. Embassy Jakarta

Gambar U.S. Embassy Jakarta Posisi General Service Support Coordinator (Administrative Clerk)
  • Loker diposting 2 hari yang lalu

Telah dibuka lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi General Service Support Coordinator (Administrative Clerk) di perusahaan U.S. Embassy Jakarta untuk daerah Jakarta Raya dan sekitarnya.

Kemampuan yang PT kami butuhkan adalah Asisten Administratif (Administrasi & Dukungan Perkantoran) serta orang yang jujur dan disiplin.

PT ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap calon pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan U.S. Embassy Jakarta
Posisi General Service Support Coordinator
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Asisten Administratif (Administrasi & Dukungan Perkantoran)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000
Duties

This position functions as the strategic administrative lead for the General Services Office (GSO), exercising a high degree of autonomy to oversee and enhance the GSO’s administrative operations. The role demands proactive leadership in optimizing administrative processes, fostering a collaborative work environment, and resolving issues to ensure the section operates at peak efficiency. In this critical position, the Administrative Assistant serves as the principal liaison for GSO customer service and monitors workorders and workflows, managing key relationships with internal and external stakeholders, including Office and Mission staff, contractors, Implementing Partners (IPs) and grantees, host-government officials, the Embassy, and other high-level customers. The Administrative Assistant is entrusted with the strategic coordination and dissemination of information related to the sections’ activities, ensuring that communication is consistently timely, accurate, and reflective of the section’s standards of professionalism. 

Back to top

Requirements:

All selected candidates must be able to obtain and hold a:
Public Trust – Background Investigation security clearance. 
All selected candidates will be subject to a background investigation and may be subject to a pre-employment medical exam.   Selected candidate must be able to begin working within a reasonable period of time 4 weeks upon receipt of agency authorization and/or clearances/certifications or their candidacy may end.

Education Requirements:

Completion of two years of college studies is required.
Please address this factor in your ERA application under Education.

Evaluations:

You will be evaluated against the qualifications and requirements in this vacancy announcement.  You may be asked to complete a pre-employment language or skills test. You must complete the application form and provide the required documents.  Your application must address all the position qualifications and requirements including education, experience, language, and any knowledge/skills/abilities listed.  If you fail to submit a complete application, then your application may be disqualified for this position.

Qualifications:

Experience:
One years of experience in secretarial / administrative positions.
Please address this factor in your ERA application under Major Duties and Responsibilities.
Language: 
Good working knowledge in speaking, reading and writing in Bahasa Indonesia and English
Please address this language requirement in your ERA application. 
 

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat Jl. Thamrin No. 1
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Sebagai perwakilan resmi Amerika Serikat di Indonesia, U.S. Embassy Jakarta merupakan institusi yang turut mempererat hubungan antara dua negara besar ini. Dibidang diplomasi dan hubungan internasional, U.S. Embassy Jakarta telah mendedikasikan diri untuk memberikan pelayanan terbaik bagi warga negara Amerika Serikat yang berada di Indonesia, serta mendukung kerjasama bilateral yang erat antara kedua negara.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta