Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Finance Manager di Alodokter

Gambar Alodokter Posisi Finance Manager
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Kami merilis lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Finance Manager di kantor Alodokter untuk kota/kab Jakarta Selatan atau sekitarnya.

Pengalaman yang PT kami inginkan ialah Akuntansi / Keuangan & Akuntansi Umum / Pembiayaan serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Kami memberikan persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang perusahaan kami butuhkan adalah minimum Sarjana (S1). Merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup lumayan tergantung dari pengalaman karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah UMR/UMP daerah masing-masing. Namun itu semua dapat berubah menurut dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan Alodokter
Posisi Finance Manager
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Akuntansi Umum / Pembiayaan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

We are looking for a Financial Manager to help us to improve our accounting process and financial reporting. You will be reporting to the SVP Operations. Your main responsibilities will be: 

●       Supervise the daily operations of the Finance and Accounting Department of the Group (Thailand, Singapore, Indonesia). Working closely with the representative in the countries.

●       Proactively manage collections and payments for all our business lines 

●       Monitor accounting data and provide accurate financial reports, including monthly management financial report, cash flow report, balance sheet reconciliation

●       Responsible for monthly closing, in coordination with finance team and business line leaders

●       Provide management team with relevant information used for monthly reporting (in collaboration with data team and business line)

●       Provide elements required for cash analysis (CAPEX, OPEX, WORKING CAPITAL) and cashflow forecast

●       Support procurement team in vendor registration and procurement process

●       In charge of tax calculation/payments (withholding tax, VAT, Corporate Income Tax) and tax optimizations among the group  

●       Handle the coordination with external auditors to ensure the completion without material findings 

●       Provide management team with relevant items to identify cost anomaly compare to operational metrics and abnormal cost increase which might have material financial impact

●       Ensure the compliance with accounting standard and implement changes if necessary • Handle implementation of transfer pricing strategy and management fees 

●       Provide recommendations to management and contribute to enhancing productivity and efficiency 

●       Coordinate with IT team and SVP Operations to implement solutions to automate & improve finance department flows 

Who we are looking for:

●       Has minimum 3 years expertise in financial and accounting area.

●       Excellent team player, with very good communication skills and the ability to work with various level of interlocutors, various third parties, and across company’s departments

●       Hands-on accounting background

●       Process oriented

●       Good English communication skills

Bonus:

●       Familiar with usage of cloud-based accounting software

●       Experience in leading a team

●       Experience in Startup 

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Alodokter is the #1 health super apps in Indonesia. Launched in 2014, Alodokter brings high-quality medical services to its 20 million monthly active users by providing an integrated mobile solutions for patients and doctors.

We empower patients and doctors with better knowledge to help them take better decisions:

• More than 300K monthly chats between doctors and our 500+ doctors in our mobile app

• Largest online booking of doctors and hospitals platform in Indonesia

• Most complete medical content database for patients and doctors in Indonesia

We believe that medical knowledge can help people take better decision for their personal and family health.

Info Perusahaan

  • Industri: Kesehatan/Medis
  • Ukuran Perusahaan: 201 - 500 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
  • Lokasi: Mega Kuningan
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta