Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Finance & Business Operations di Caffeine Solutions Indonesia

Gambar Caffeine Solutions Indonesia Posisi Finance & Business Operations
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Butuh cepat!! loker dengan sistem full time untuk posisi Finance & Business Operations di kantor Caffeine Solutions Indonesia untuk kota/kab Jakarta Raya serta sekitarnya.

Skill yang PT kami butuhkan ialah Akuntansi / Keuangan & Akuntansi Umum / Pembiayaan serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Adapun untuk persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang perusahaan butuhkan ialah minimum Sarjana (S1). Sesuai dari peraturan yang PT kami berikan.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan Caffeine Solutions Indonesia
Posisi Finance & Business Operations
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Supervisor/Koordinator
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Akuntansi Umum / Pembiayaan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job Requirements:

  • Bachelor’s degree from Finance Accounting
  • 3+ years of experience in Finance & Operations Field
  • Strong analytical and problem-solving skills, with the ability to identify and address issues and opportunities proactively
  • Fluency in Bahasa and English
  • Understanding Indonesia Tax Regulations
  • Can Join Immediately

Job Responsibilities : 

1.Finance : 

  • Account Payable
  • Assist weekly payment
  • Account Receivable (Checking Receivable & Aged Receivable and Follow Up to Sales Department to Make Confirmation to The Customers for Payment Schedule).
  • Petty Cash.
  • Inventory update on a daily basis based on incoming and outgoing.
  • Fixed Asset.
  • Bank Checking & Reconciliation
  • Make Settlement for Account Payable & Account Receivable.
  • Assist Monthly Tax Payment & Reporting.
  • Create Invoice for Customers.
  • Update and Record Sales Turnover from Xero to Sales Weekly Report.

2.Purchasing : 

  • Looking and Follow Up New or Existing Suppliers based on Every Department Needs.
  • Dealing with Suppliers.
  • Making Purchase Order & Follow the PO to Suppliers.
  • Received the Billing from Suppliers and Follow Up the Payment Schedule.
  • Making Purchase Order and Follow Up the Overseas Order.
  • Follow Up Direct Order to Overseas Factory Suppliers If Needed.

3.HR,GA & Operations : 

  • Assist and Check Claim from Employee.
  • Record the Claim to Xero and Follow Up the Claim Payment to Finance Singapore. 
  • Employee Recruitment.
  • Assist in BPJS Kesehatan & BPJS Ketenagakerjaan and Other Insurance If Needed.
  • Prepare Payroll
  • Make letter Correspondence or Draft Agreement if Needed.
  • Making Payment for Environmental Retribution, Making Payment and Report for Local Tax(Billboard Tax in Office) to DKI Jakarta Government.

4.Import Export : 

  • Assist and Follow Up to the Forwarder in every overseas shipment until arrive in CSI Office.
  • Prepare Document Requirements for Import Export things.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat Caffeine Solutions Indonesia, Jl. Setia Budi Tengah No.19, RT.1/RW.1, Kuningan, Setia Budi, Kecamatan Setiabudi, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12910, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

At Caffeine Solutions,we apply a carefully considered approach to everything we do. Each location and client is unique and we customize our solutions to ensure a perfect fit. We are specialists with deep knowledge in all aspects of our products and constantly strive to improve and re-invent our ability to serve our clients better.

Our solutions rely on our extensive experience in not just coffee, but also from owning and operating hospitality brands. This broad experience base provides us with the ability to offer unique strategic and value-added solutions from a client’s point of view.

Our portfolio consists of roasted coffees from classic Italian espressos to single-estate hand-brewed coffees to suit any wholesale customer’s preferences. We also carry a full range of equipment from fully automated, super high-speed coffee machines to traditional semi-automatic machines.

Info Perusahaan

  • Industri: Makanan & Minuman/Katering/Restoran
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 30 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
  • Lokasi: South Jakarta
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta