Lowongan Kerja Sumatera Utara Posisi Finance & Administration Staff di PT Lawencon Internasional

Gambar PT Lawencon Internasional  Posisi Finance & Administration Staff
  • Loker diposting 2 bulan yang lalu

Telah rilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Finance & Administration Staff di kantor PT Lawencon Internasional untuk daerah Sumatera Utara atau sekitarnya.

Pengalaman yang PT kami inginkan adalah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Perusahaan ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill pekerja. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Lawencon Internasional
Posisi Finance / Administration Staff
Tempat Sumatera Utara
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

We are seeking a detail-oriented and responsible Finance & Administration Staff to join our onsite team at our plantation and livestock farm located in North Sumatera. This position will be responsible for managing daily financial records, handling general administrative tasks, and supporting onsite operational activities through accurate and timely documentation.

Job Description:

  • Support daily transactions, including accounts payable/receivable, general ledger and bank reconciliations

  • Manage weekly and monthly budgeting for plantation and operational needs.

  • Oversee payment and procurement processes for supplies and materials.

  • Source and communicate with vendors

  • Track and update daily bank expenses, ensuring accurate financial records throughout the year.

  • Record daily financial transactions, including Bank and Petty Cash, into the Accurate accounting system.

  • Maintain and file administrative documents such as invoices, receipts, and delivery notes.

  • Manage employee attendance and HR-related documentation at the site.

  • Monitor and record procurement of goods, materials, and other operational supplies.

  • Maintain accurate employee data, contracts, and personnel records.

  • Working with operation manager to monitor daily operation and track the performance of employees

  • Coordinate with Head Office HR in head office 

  • Provide and present the report daily, weekly and monthly to representative management.

  • Administer employee housing, transport, and other site-based facilities.

  • Maintain accurate records of operational assets (vehicles, machinery, equipment).

  • Ensure all site reports and documents are properly filed and organized.

  • Coordinate logistics for meetings, company visits, and external guests.

Requirements:

  • Minimum Diploma/Bachelor’s Degree in Economy, Accounting, Finance or related fields.

  • At least 3 years of experience in a similar role

  • Prior experience in companies related to plantation, construction, mining, manufacturing, factory operations, infrastructure, or contracting.

  • Comfortable working in a flat organizational structure, with the ability to work independently without close supervision.

  • Proven track record in handling budgeting processes (weekly & monthly).

  • Experienced in vendor sourcing, especially for construction equipment and materials.

  • Skilled in bank expense tracking and reporting.

  • Proficient in inputting daily transactions into Accurate accounting software.

  • Familiar with daily wage payroll processes for non-permanent staff.

  • Strong computer skills, MS Excel (managing spreadsheets, creating charts, and using advanced formulas)

  • Excellent analytical skills to manage large amounts of data

  • Willing to live and work onsite in North Sumatera (company housing provided).

Alamat Lengkap

Provinsi Sumatera Utara
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Sumatera Utara