Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Desktop Support di PT NTT Global Data Centers Indonesia

Gambar PT NTT Global Data Centers Indonesia Posisi Desktop Support
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Telah rilis loker dengan sistem full time untuk posisi Desktop Support di tempat usaha PT NTT Global Data Centers Indonesia untuk kota/kab Jakarta Raya dan sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan ialah Pelayanan & Teknikal & Bantuan Pelanggan serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap pelamar sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Minimal upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT NTT Global Data Centers Indonesia
Posisi Desktop Support
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Tidak Terspesifikasi
Kualifikasi Tidak terspesifikasi
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pelayanan, Teknikal & Bantuan Pelanggan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Want to be a part of our team?

Responds to inbound, routine customer telephone inquiries regarding products, services, order status, and other general questions.

Typically uses scripted dialogue and may escalate inquiry to product support, billing, sales, or return/repair.

Log calls and updates customer account records.

At higher levels, may be asked to provide responses to submitted questions through outbound calling.

Working at NTT

The MS Service Desk Agent is the first point of contact for clients and vendors, accountable for taking calls, chat requests, or tickets and handling resulting incidents or service requests applying standard operating procedures, in line with expectations of the role.

Key Roles and Responsibilities:

  • Receive, log, validate and diagnose client requests, on the full range of products and services offered, applying agreed service level agreements leveraging standard tools, platforms, and processes
  • Uses MS product and process knowledge along with discretion to respond to tickets
  • Provide client with a first call resolution, where possible, leveraging standard operating procedures or work instructions. Build knowledge articles, or flag the need for such content, when relevant articles are not available
  • Provide timely updates to clients, when requested, on any pending requests or tickets.
  • Work closely with resolver groups, and other functions, to ensure timely updates are sent to the client
  • Produce breach and aging reports for tickets opened by the service desk
  • Identify gaps and shortcomings in the current processes, procedures, services and provide recommendations for improvement

Knowledge, Skills, and Attributes:

  • Ability to work under guidance
  • Ambitious self-starter
  • Ability to use sound judgment to escalate an issue to a higher level
  • Methodical in approach to ticket resolution
  • Demonstrates ability to interact with a variety of stakeholders
  • Demonstrates required integrity to ensure excellent client service and retention
  • Demonstrates the attributes of professionals
  • Excellent attention to detail and client focussed
  • Strong and effective verbal and written communication skills
  • Ability to work in 24X7 shift structure, based on a defined roster

Academic Qualifications and Certifications:

  • General Qualification in Technology (Technical Diploma) or equivalent
  • India specific – A minimum of 13 years of education with a diploma in IT or a graduate degree or equivalent

Required Experience:

  • A moderate number of years work experience
  • Demonstrable related work experience in the Technology Industry and Call Centre environment is preferred

What will make you a good fit for the role?

Alamat Lengkap

Provinsi Daerah Khusus Ibukota Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat NTT Indonesia Nexcenter, Jl. Kuningan Barat Raya No.8, RT.6/RW.3, Kuningan Bar., Kec. Mampang Prpt., Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12710, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. NTT Global Data Centers Indonesia is an international standard data center service provider that is part of the NTT Ltd.’s Global Data Centers division.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Keras)
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 30 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Parkir, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja), BPJS
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Daerah Khusus Ibukota Jakarta