Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Customer Support di PT Mid Solusi Nusantara

Gambar PT Mid Solusi Nusantara Posisi Customer Support (Mekari Jurnal)
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Telah dibuka lowongan pekerjaan dengan sistem kontrak untuk posisi Customer Support (Mekari Jurnal) di tempat usaha PT Mid Solusi Nusantara untuk daerah Jakarta Raya dan sekitarnya.

Skill yang usaha kami butuhkan ialah Layanan Kesehatan & Praktisi/Asisten Medis serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

PT ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap calon pelamar sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Mid Solusi Nusantara
Posisi Customer Support
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Tidak Terspesifikasi
Kualifikasi Tidak terspesifikasi
Jenis Pekerjaan Kontrak
Spesialisasi Dibutuhkan Layanan Kesehatan, Praktisi/Asisten Medis
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job description & requirements

Mekari is Indonesia’s no. 1 Software-as-a-Service (SaaS) company. Our mission is to empower businesses and professionals to progress effortlessly. Our products (Mekari Talenta, Mekari Jurnal, Mekari KlikPajak, & Mekari Qontak) have been used by tens of thousands of businesses in Indonesia.

To reach millions, we need more people like you: entrepreneurs, builders, and owners inside the company who are eager to grow at scale. Join us to empower more businesses with technology.

Key responsibilities:

  • Handle user inquiries and complaints through live chat/phone calls/email
  • Ensure user satisfaction through feedback and solution
  • Inform user in case of website maintenance or any problems occurred
  • Monitor hard complaints and communicate with CS Team to reach out users and provide assistance
  • Share feature requests and effective workarounds with team members
  • Follow up with customers to ensure their technical issues are resolved
  • Gather customer feedback and share it with our Product, Sales, and Marketing teams
  • Aware of SOP and Product Update

Requirements:

  • 1 year of related working experience in Customer Support. 
  • Hold bachelor’s degree in Accounting / Finance. Fresh graduates from Accounting / Finance are also welcome to apply
  • Good Accounting knowledge is a must
  • People-oriented, proactive, and communicative
  • Good analytical and problem-solving skills
  • Good personality
  • Customer-oriented and cool-tempered

Required Skills

  • Persuasion and Negotiation
  • Email Support
  • Chat Support
  • Customer Service
  • Typing
  • Communication Skills
  • Accounting
  • Multitask

Our team will review your application and will be in touch if your application is shortlisted to the next stage. If you do not hear from us in 30 days, we will keep your resume on file in case a relevant opportunity opens up. 

Don’t forget to check our Recruitment FAQ at *************** [ENG] or *************** [INA] to find the answers to commonly-asked questions regarding our recruitment process.

We wish you the best. Hope to see you around soon!

Skills

  • Accounting
  • Customer Service
  • Negotiation

About the company
Mekari is an Indonesia-based software-as-a-service platform that provides a cloud-based HR and accounting software platform for SMEs in Indonesia.-

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat Mekari - PT Mid Solusi Nusantara, Mekari HQ, Mid Plaza 2, Jl. Jenderal Sudirman No.4, Jakarta 10220, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Mekari is Indonesia’s no. 1 Software-as-a-Service (SaaS) company. Our mission is to empower businesses and professionals to progress effortlessly. Our products (Talenta, Sleekr, Jurnal, KlikPajak) have been used by tens of thousands of business in Indonesia.

To reach millions, we need more people like you: entrepreneurs, builders, owners inside the company who are eager to grow at scale. Join us to empower more businesses with technology.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • No. Registrasi: http://mekari.com
  • Ukuran Perusahaan: 1001 - 2000 pekerja
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Tip, Asuransi kesehatan, Olahraga (contoh: pusat kebugaran), Parkir, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta