Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Customer Succession Specialist di PT IIJ Global Solutions Indonesia

Gambar PT IIJ Global Solutions Indonesia Posisi Customer Succession Specialist
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Kami merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Customer Succession Specialist di tempat usaha PT IIJ Global Solutions Indonesia untuk domisili Jakarta Raya serta sekitarnya.

Pengalaman yang PT kami inginkan adalah Pelayanan & Layanan Pelanggan serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Adapun syarat yang perusahaan inginkan adalah min Sarjana (S1). Yang merupakan peraturan yang PT kami berikan.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 6.000.000 - Rp 10.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT IIJ Global Solutions Indonesia
Posisi Customer Succession Specialist
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Layanan Pelanggan, Pelayanan
Gaji Min Rp. 6.000.000
Gaji Max Rp. 10.000.000

Criteria of candidates as below :

  • Fluent in English
  • Have a good Emotional Intelligence
  • Can show empathy and Understand Customer Needs
  • Excellent creative and critical thinking skills
  • Strong communication and presentation skills
  • Proactive
  • Thorough and detailed in work.
  • analytical thinking
  • able to analyse big data.

Preferable :

  • Minimum 2 years in software customer experience management
  • Industry knowledge and experience.
  • Experience managing accounts for a product that solves complex problems across many business units.
  • Experience working with SaaS products.
  • Enterprise account management experience.
  • Ability to speak in Japanese.

Responsibility of Customer Succession Specialist will include :

  • maintaining ongoing customer relationships and networking, implementing success programs, contributing to retention customer, onboarding, and training customer, and minimizing churn.
  • Build strong, long-term relationships with customers by staying in constant communication and efficiently resolving issues with alternate solutions tailored to individual needs.
  • Serve as a product, company, and industry ambassador, keen on educating prospects and customers on the capabilities of [insert product/service].
  • Conduct weekly, quarterly, and annual customer success reports to ensure customers optimize our product/service, issues are resolved proactively, and customer goals are met.
  • Evaluate risk management for each customer and proactively evade dissatisfaction or lost business and ultimately drive retention throughout customer life cycle.
  • Identify and prioritize product/service updates that reflect customer requests, industry, market and competitor trends and report to key stakeholders.
  • Provide insight and relay the voice of customer with internal teams, including Sales, Marketing, Product, Technical Support, Operations, and Engineering.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

IIJ Group – Indonesia is a wholly owned subsidiary of Internet Initiative Japan Inc (IIJ). IIJ Utilize and embrace the latest internet technologies to design, deliver and managed world class IT and cloud services that deliver a genuinely flexible global infrastructure. Quite simple, we create IT environments that liberate our customer from the ongoing burden of managing in IT in order that they may exploit their business opportunities more effectively.

IIJ Group – Indonesia was established in beginning of 2015 and now offers Biznet Cloud, GIO Public and Enterprise with strong national flagship partner Biznet, its cloud service to emerging Indonesia market in Indonesia nationwide.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 26 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Asuransi kesehatan, Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta