Lowongan Kerja Semarang Posisi Customer Success Moderator di Teleperformance

Gambar Teleperformance Posisi Customer Success Moderator (Semarang Site)
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Dibutuhkan!! lowongan pekerjaan dengan sistem kontrak untuk posisi Customer Success Moderator (Semarang Site) di tempat usaha Teleperformance untuk kota/kab Semarang atau sekitarnya.

Skill yang kita butuhkan adalah Pelayanan & Layanan Pelanggan serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Selain itu untuk persyaratan yang kami butuhkan adalah setidaknya Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma) & Sarjana (S1). Sesuai dari ketentuan yang perusahaan kami berikan.

Gaji yang perusahaan kami berikan cukup lumayan menurut dari skill pekerja. Minimum upah yang kami berikan adalah UMR/UMP daerah masing-masing. Tapi itu semua dapat berubah tergantung dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan Teleperformance
Posisi Customer Success Moderator
Tempat Semarang
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Sertifikat Professional
Jenis Pekerjaan Kontrak
Spesialisasi Dibutuhkan Layanan Pelanggan, Pelayanan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Responsibilities and Accountabilities

  1. Review seller, business and product information, short videos, and livestreams to ensure legal compliance and safety of content uploaded to the platform.
  2. Review Product related moderation from seller and creator to ensure they are within the guidelines
  3. Co-ordinate with other functions of E-commerce Social Media Account business unit to complete the designated work to meet the team’s goal.
  4. Become and remain knowledgeable and passionate about leading E-Commerce products and service standards.
  5. Review contents within agreed latency SLA and standards of quality
  6. Label Videos, Store Content and Text contents as per policy guidelines.
  7. Review Incoming Requests, perform analysis and report any risks from Buyer/Seller/Creator.
  8. Ensure adherence is met on all basic product related training and clear the exams
  9. Read, review, respond, and document user reports, reviews, and support tickets
  10. Perform reviews and research to provide excellent policy support
  11. Collaborate with cross-functional resources to notify and escalate substantial risk content per policy to ensure quick resolution.
  12. Protect our ecosystem, prevent fraudulent activity, enforce our TOS and policies, ensuring compliance across a global user base of millions
  13. Identify needs and collaborate on projects to improve support tools and processes

Basic Requirements

  1. Bachelor’s degree or equivalent diploma (Fresh Graduate open to apply)
  2. 0-3 years’ work experience in content moderation or e-commerce service handling
  3. Excellent written and verbal communication skills in English
  4. Strong problem-solving skills and demonstrated multi-task capabilities and ambiguity
  5. Flexible for shifting schedule and changes along with it
  6. Ability to handle high volumes during promotions and peak seasons

Preferred Requirements

  1. Proficiency in English and Multi-lingual is highly preferred (depends on the market assignment)
  2. Compliance or moderation operations experience is preferred
  3. Strong analytical and research skills
  4. Knowledge Ability to work in a fast and evolving environment with detail-oriented focus.
  5. Experience in E-Commerce buyer/seller/creator services and Trust and Safety guidelines is an added advantage.
  6. Experience in Microsoft Office Suite is preferred
  7. Preferably to have a typing speed of at least 40 words per minute

Teleperformance Indonesia embraces diversity. Qualified applicants will be considered regardless of race, ethnicity, religion, age and gender

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Tengah
Kota Semarang
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Teleperformance is a strategic partner to the world’s leading companies, bringing solutions and enhancing customer experience during each interaction.

We arethe largest interaction expert team in the market: multicultural, highly skilled, and deeply knowledgeable, with a wide range of integrated omnichannel solutions, technology, and the highest security standards.

Info Perusahaan

  • Industri: Call Center/IT-Enabled Services/BPO
  • Ukuran Perusahaan: 1001 - 2000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 9 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Tengah