Lowongan Kerja Semarang Barat Posisi Customer Services Export Import – Semarang Office di PT Oriental Logistics Indonesia

Gambar PT Oriental Logistics Indonesia Posisi Customer Services (CS) Export Import - Semarang Office
  • Loker diposting 7 jam yang lalu

Butuh cepat. lowongan pekerjaan dengan sistem kontrak untuk posisi Customer Services (CS) Export Import - Semarang Office di kantor PT Oriental Logistics Indonesia untuk domisili Semarang Barat & Jawa Tengah atau sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan ialah Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Perusahaan ini tidak memiliki syarat yang spesifik terhadap pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 3.300.000 - Rp 4.600.000.

Info Loker

Perusahaan PT Oriental Logistics Indonesia
Posisi Customer Services Export Import - Semarang Office
Tempat Semarang Barat
Jenis Pekerjaan Kontrak
Spesialisasi Dibutuhkan Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 3.318.969
Gaji Max Rp. 4.575.000

Requirements :

  • Fluent in MANDARIN (both spoken and written) is preferred to support communication with international clients and partners
  • Bachelor’s Degree in any major related to the field
  • Minimum of 2/3 years of experience as Customer Service / Pricing in a freight forwarding company
  • Familiar with export/import processes, domestic logistics, and freight forwarding is advantageous
  • Able to learn quickly, with good communication and negotiation skills
  • Nice personality, full of initiative, and good appearance
  • Willing to join ASAP and to be stationed at the Semarang branch office
     

Job Descriptions :

  • Request rates from carriers, co-loaders, agents, and quote transport services to clients according to their inquiries and needs
  • Communicate with all external and internal partners, as well as customers, to ensure smooth transport arrangements
  • Build good relationships and communication with customers and all employees
  • Manage shipping documents and ensure compliance with international regulations
  • Track shipments and provide updates to customers and stakeholders
  • Improve shipping processes for better efficiency and customer satisfaction
  • Communicate effectively with customers, suppliers, and internal teams
     

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Tengah
Kota Semarang Barat
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. Oriental Logistics Indonesia is the branch office of Oriental Logistics Group, based in Taipei. OLC is one of the most prominent integrated logistics company founded in 200. From a humble start, OLC has grown and extended their branches all over China, Vietnam, Cambodia, Indonesia, and USA. As One of the reputable logistics company, our professional team is committed to provide quality and efficient services to our valued customers.

In the past, OLC exist through several representatives agencies which we still maintain good cooperation until now. In line with the growth of Indonesian economy and considering strong demand of our valued customers, OLC Taipei decided to open branch office in Jakarta on early of 2012. Through our strong overseas networks, we are in a very firm position to provide timely efficient services between Indonesia Exporters and Importers.

OLC Indonesia with integrated services, provide custom brokerage, sea freight, air freight, LCL Cargo, Concolidation, project Cargos, Movers Relocation Services. We help customers grow their business. Our partnership with major carriers has helped defined our position ensure smooth delivery of our clients cargos.

We have strong confidence that our service quality shall meet demands from our customers.

Info Perusahaan

  • Industri: Transportasi/Logistik
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 12 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat
  • Lokasi: Tanjung Priok
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Tengah