Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Customer Service Supervisor di PT Container Maritime Activities
- Loker diposting 2 bulan yang lalu
Dibutuhkan. lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Customer Service Supervisor di kantor PT Container Maritime Activities untuk kota/kab Jakarta Selatan & Jakarta Raya atau sekitarnya.
Pengalaman yang perusaahan inginkan ialah Pemimpin Tim/Supervisor (Call Center & Layanan Konsumen) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.
PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap pelamar sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.
Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.
Info Loker
| Perusahaan | PT Container Maritime Activities |
| Posisi | Customer Service Supervisor |
| Tempat | Jakarta Selatan |
| Jenis Pekerjaan | Full Time |
| Spesialisasi Dibutuhkan | Pemimpin Tim/Supervisor (Call Center & Layanan Konsumen) |
| Gaji Min | Rp. 2.000.000 |
| Gaji Max | Rp. 8.500.000 |
THE ROLE :
The Customer Service Supervisor is instrumental in ensuring that customers receive excellent service, addressing their needs, and continually improving the customer experience.
JOB RESPONSIBILITIES
a. Team leadership & Development
· Lead, train and supervise the Customer Service Team to meet customer expectations
· Set clear operational goals and objectives for customer service team
· Provide coaching, mentoring and training to develop the team skills/competencies
b. Customer Experience Management
· Visit customers when necessary to gather customer feedback for continuous improvements
c. Service Level Management
· Deploy CMA-CGM group standard processes & tools
d. Resource Management
· Manage staffing levels and allocate resources effectively to meet service level agreements
· Participate in recruitment, hiring and onboarding customer service staff
· Ensure staff is knowledgeable on group processes, SOPs & tools
· Develop and implement crisis management procedures for handling unexpected customer service challenges or disruptions.
e. REPORTING:
· Regular reporting on performance to Customer Service Assistant Manager
· Produce on demand performance reports as per request
KEY PERFORMANCE INDICATORS :
a. Customer Satisfaction (NPS & TPS survey results)
b. First Call Resolution Ratio (FCRR)
c. Case Resolution TAT
d. I-Connect Service Levels
QUALIFICATIONS AND PROFILE:
a. Analytical & Reporting aptitude (Data, Qliksense)
b. Strong Knowledge in Shipping (minimum 5 Years of experience in liner shipping)
c. Excellent customer Service Experience (minimum 2 years of customer facing activity)
d. Supervisory/managerial expereince of 2-3 years
e. Effective communication skills (Ability to articulate various business scenarios with customers, senior business leaders & middle management)
f. Great customer facing skills with ability to build and nurture relationships
g. Demonstration of professional demeanor, positive attitude, and ability to manage stress through challenging situations.
h. Excellent knowledge in LARA all modules.
i. Understand CMA CGM group organization, processes & Tools.
j. Basic proficiency with MS Office
Alamat Lengkap
| Provinsi | DKI Jakarta |
| Kota | Jakarta Selatan |
| Alamat | Jl. Kebagusan Raya No. 55, Pasar Minggu |
| Map | Google Map |
Keuntungan Kerja
- Mendapat pengalaman kerja
- Bonus jika lembur
- Diajari terlebih dahulu
Lamar kerja
Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.
Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.
Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.
Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.
Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.
Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.
Intruksi Melamar Pekerjaan
- Buka link "Lamar Sekarang" di atas
- Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
- Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
- Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
- Selesai, silahkan tunggu.
Deskripsi Perusahaan
Info Perusahaan
- Industri: