Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Customer Service Coordinator di Time International

Gambar Time International Posisi Customer Service Coordinator
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Dibutuhkan!! lapangan pekerjaan dengan sistem kontrak untuk posisi Customer Service Coordinator di kantor Time International untuk domisili Jakarta Raya dan sekitarnya.

Pengalaman yang usaha kami inginkan adalah Pelayanan & Layanan Pelanggan serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Untuk kualifikasi yang perusahaan inginkan adalah minimum Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma) & Sarjana (S1). Menurut dari peraturan yang usaha kami berikan.

Upah yang perusahaan ini berikan cukup bersaing tergantung dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah UMR/UMP daerah masing-masing. Walaupun begitu semua dapat berubah menurut dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan Time International
Posisi Customer Service Coordinator
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Sertifikat Professional
Jenis Pekerjaan Kontrak
Spesialisasi Dibutuhkan Layanan Pelanggan, Pelayanan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job Descriptions:

  • Act as the first line of contact in addressing clients’ queries and needs; proactively solve issues while delivering a differentiated experience at every touchpoint and ensuring service standards are observed
  • Engage clients and build long-term relationships by going the extra mile, keeping in mind clients’ satisfaction as a core service value
  • Simplify the servicing experience by supporting clients through guided navigation, troubleshooting, and personalized assistance
  • Demonstrate sound understanding and knowledge of CHANEL’s products and services to be able to address general queries
  • Ensure clear and complete handover or escalation of cases from Customer Care to the respective functional teams; deliver concise and accurate data and insights gathered from clients
  • Assist internal teams with their strategies by acting as an official communication channel for outbound engagements with clients (e.g., events & campaigns)

Job Requirements:

  • Minimum of 2 years experience in customer service for an e-commerce business, preferably a marketplace or consumer products.
  • Strong E-business background (Local or International) and understanding of Shopify is an advantages
  • Demonstrated customer care experience and the ability to proactively address clients’ needs and resolve issues
  • Outstanding written and verbal English and Indonesian communication skills, great phone etiquette, and elevated speech
  • Good understanding of luxury business operations
  • Strong personal interest in fashion, beauty, and lifestyle

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Time International is an Indonesian company that delivers the widest range of leading international brands of timepieces, lifestyle products and services. Based in Jakarta, Indonesia. The company currently holds over 45 brands, over 90 stores in 20 cities, with over 100 staff and with more 20 years of retail experience.

Currently, the company operates some of house of brands across the country The Time Place, INTime, Urban Icon. Some of our brands boutique include Berluti, Breitling, Cartier, Celine, Chanel, Chanel FBP, Chopard, Diesel, Fendi, Innisfree, Fossil, Laneige,Liebeskind, Rip Curl, Rolex, TAG Heuer, Tissot, Tory Burch, Tudor, Valentino, Zegna.

With such a wide geographical and functional spread, we have opportunities in areas ranging in Head Office from Strategic Brand Management, Product and Operation, Service Centre, Supply Chain until General Administration and so forth.

For more information about us, please visit ww.timeinternational.co.id

Info Perusahaan

  • Industri: Retail/Merchandise
  • Ukuran Perusahaan: 1001 - 2000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 26 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Tunjangan Pendidikan, Tip, Asuransi kesehatan, Pinjaman, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta