Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Customer Care Specialist di PT Garmin Indonesia Distribution

Gambar PT Garmin Indonesia Distribution Posisi CUSTOMER CARE SPECIALIST
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Segera dibutuhkan!! lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi CUSTOMER CARE SPECIALIST di perusahaan PT Garmin Indonesia Distribution untuk kota/kab Jakarta Selatan dan sekitarnya.

Skill yang kami butuhkan adalah Pelayanan & Layanan Pelanggan serta orang yang jujur dan disiplin.

Selain itu untuk kualifikasi yang kita butuhkan ialah setidaknya Sarjana (S1). Yang merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Upah yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 7.000.000 - Rp 12.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT Garmin Indonesia Distribution
Posisi Customer Care Specialist
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Supervisor/Koordinator
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Layanan Pelanggan, Pelayanan
Gaji Min Rp. 7.000.000
Gaji Max Rp. 12.000.000

JOB MISSION:

We are seeking a Customer Care Specialist at our Garmin Indonesia Office focusing on providing product support to Garmin customers. In this role, you’ll handle all customer service related to contacts by telephone & e-mail and customer service-related business to business (B2B) with the highest level of professionalism.

JOB DESCRIPTION:

  • Provide prompt and effective responses to customers include trouble shootings, pre-buy inquiries, warranty inquiries, and product technical support.
  • Maintain accurate records of all customer service activities. 
  • Process remote troubleshooting to support distributors.  
  • Perform KPI review and service audit.  
  • Monitor buffer supplement and assist with the RMA (Return Merchandise Authorization) and reverse logistic. 
  • Ensure customer satisfaction and provide professional customer support. 
  • Strive to be an expert in all of Garmin Products and Services 

JOB REQUIREMENTS:

  • Bachelor’s degree in related field or equivalent
  • Min. 3 years experiences as Customer Care Specialist
  • Communication and problem-solving skills
  • Positive, works well under pressure, high stability, strong “can-do” and customer-oriented
  • Understanding and having experience in electronics devices
  • Proficiency in written and spoken English is a must, Mandarin is a plus

Note: only CV in English will be proceeded.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Corporate Insurance
  • Flexible Working Hour
  • International Team & Culture

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Garmin was founded in 1989, and currently operates in Schaffhausen, Switzerland, with headquarters in the United States.

Garmin first dabbled in the aviation industry with its breakthrough GPS navigation products since nearly thirty years ago.

Since then, Garmin’s product range has expanded to include the aviation, marine, and automotive industries.

Today, Garmin is a leading company in the aviation, marine, automotive, outdoor, and fitness equipment markets.

Built on a healthy product ecosystem, and incorporating attractive and inspiring, top-quality, and super-reliable designs into an exceptional user experience, Garmin works hard to become the number one brand for life connoisseurs.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Keras)
  • Ukuran Perusahaan: Lebih dari 5000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 27 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Asuransi kesehatan, Parkir, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: World Trade Center 3, 32nd Floor, Sudirman
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta