Lowongan Kerja Kalimantan Timur Posisi Costing / Budgeting Assistant di PT KUTAI BALIAN NAULI
- Loker diposting 2 bulan yang lalu
Butuh cepat. loker dengan sistem full time untuk posisi Costing / Budgeting Assistant di tempat usaha PT KUTAI BALIAN NAULI untuk daerah Kalimantan Timur serta sekitarnya.
Pengalaman yang usaha kami butuhkan adalah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.
PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.
Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan pekerja. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.
Info Loker
| Perusahaan | PT KUTAI BALIAN NAULI |
| Posisi | Costing / Budgeting Assistant |
| Tempat | Kalimantan Timur |
| Jenis Pekerjaan | Full Time |
| Spesialisasi Dibutuhkan | Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) |
| Gaji Min | Rp. 2.000.000 |
| Gaji Max | Rp. 8.500.000 |
KALTIM PLANTATION GROUP
We are a multinational company headquartered in Malaysia. Chellam Plantations Group’s core business is oil palm plantations, operating as a medium-scale producer of palm oil pulp in Indonesia and Malaysia, complete with processing facilities. Our business center in East Kalimantan is actively seeking potential candidates to join us, and you could be one of them. We invite qualified candidates to apply for the following positions:
v Duties and Responsibilities:
Ø Conducting Cost Allocation
– Allocating direct and indirect costs to a specific unit or afdeling.
– Input cost data into the accounting system according to the account code and location of the plantation.
Ø Cost Variance Analysis
– Compare actual costs to standards/budgets.
Ø Assisting in the preparation of the annual budget of the garden
– Prepare an operational budget based on the annual work plan (RKT).
Ø Monitoring the Implementation of the Budget
– Compare actual expenses with budgets.
– Provide monthly reports to management on budget deviations (budget vs actual).
Ø Assisting with Budget Evaluation and Revision
– Assist in drafting mid-year budget revisions when needed.
Ø Budget Usage Control
– Provide information to the operational department regarding budget limits.
– Remind if a block/afdeling is close to or exceeding the budget limit.
Ø Assisting with the Bookkeeping Process
– Input financial transaction data into the accounting system.
– Compile a daily journal (general journal, adjustment journal, etc.).
– Record the company’s income and expenses regularly.
Ø Supporting the Accounting Team
– Work with a lead accountant, internal auditor, or other financial party.
v Candidate qualifications:
– Minimum Education of S1 in the field of Accounting, Finance, or Economics.
– Work experience in accounting/finance is at least 2 year in Palm Oil Plantation Companies.
– Used to managing bookkeeping and financial documents.
– Master the basics of accounting and financial reporting.
– Proficient in using Microsoft Excel (VLOOKUP, HLOOKUP, Pivot Table functions, etc.).
– Familiar with accounting software
– Be thorough and neat in archiving documents.
– Able to handle large amounts of data systematically
– Able to work in a team or independently.
– Communicative, honest, and responsible.
– Have good time management.
– Disciplined, detail-oriented, and able to work under pressure.
– Be able to speak English (Added Value)
Alamat Lengkap
| Provinsi | Kalimantan Timur |
| Map | Google Map |
Keuntungan Kerja
- Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
- Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
- Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.
Lamar kerja
Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.
Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.
Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.
Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.
Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.
Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.
Intruksi Melamar Pekerjaan
- Buka link "Lamar Sekarang" di atas
- Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
- Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
- Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
- Selesai, silahkan tunggu.
Deskripsi Perusahaan
Info Perusahaan
- Industri: