Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Corporate Finance di RGF HR Agent Indonesia

Gambar RGF HR Agent Indonesia Posisi Corporate Finance (Accounting Consolidation) - Trading & Services (A-96081)
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Butuh cepat!! lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Corporate Finance (Accounting Consolidation) - Trading & Services (A-96081) di kantor RGF HR Agent Indonesia untuk kota/kab Jakarta Selatan serta sekitarnya.

Skill yang PT kami inginkan adalah Akuntansi / Keuangan & Akuntansi Umum / Pembiayaan serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Adapun persyaratan yang perusahaan inginkan adalah setidaknya Sarjana (S1). Merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 10.000.000 - Rp 13.000.000.

Info Loker

Perusahaan RGF HR Agent Indonesia
Posisi Corporate Finance
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Supervisor/Koordinator
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Akuntansi Umum / Pembiayaan
Gaji Min Rp. 10.000.000
Gaji Max Rp. 13.000.000

About The Company:

  • The working venue is in Jakarta Selatan.
  • Our client is a Japanese Trading & Services company. Currently, they are looking for Corporate Finance (Accounting Consolidation).

Job Responsibilities:

  • Global Management Report (GMR), Web application input & check.
  • Dynamics-AX system administration.
  • Management of permissions for Dynamic-AX.
  • Dynamics-AX system can be used for assigned officers.
  • Tracking information about purchase from vendor/supplier and performing job cost accrual timely and correctly.
  • Tracking each job status about contract price, change order from customer, estimated cost, incurred cost, revenue and billing.
  • Check contract price and estimated cost.
  • Compare actual cost with estimated cost.
  • Run the calculation on percentage of completion method in ERP system supervise the status of invoicing.
  • Performing reconciliations primary GR Accounts such as revenue and COGS.
  • Check delay in recognizing cost, mistake in recognizing cost and overstating cost.
  • Reconcile the correctness of sales amount.
  • Reconcile the balance of contract assets and contract liabilities.
  • Other related tasks as assigned.

Job Requirements:

  • English (Business level).
  • Experience in Japanese company.
  • Experience in monitoring financial/cost matter related to project *with solid knowledge of Accounting and Finance.
  • Experience in creating Accounting Consolidation Report
  • Computer skills on MS office, accounting software and database and Excel skill.
  • Ability to manipulate large amount data.
  • Proven knowledge of bookkeeping and accounting principles, practices, standards, laws and regulations.
  • High attention to detail and accuracy.
  • Autonomy.
  • Who can commute to Jakarta office within 1 hour.

[Only CV in English will be processed]

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

RGF isstands for RECRUIT GLOBALFAMILY, a global brand of Japan’s largest recruiting and information service company, Recruit Holdings co., Ltd.

We created this brand of our commitment to take on a new challenge to leverage on Recruit Group’s more over 50 years of industry experience and business network in Japan, to provide new opportunities to our clients across the region.

RGF HR AGENT takes charge of RGF’s business entity in general recruitment services. We provide total human resource services to clients at every stage of staff placement, such as evaluation, remuneration, and staff training. At the same time, we assist job-seekers in various ways to find the right job according to their individual preferences and experiences. Besides our services to assist full time staff recruitment, we also offer a range of support services for RPO (Recruitment Process Outsourcing) and contract base/temporary recruitment needs.

Our Company’s status as the Japan #1 market share holder in human resource, temporary staffing, and job advertisement field makes it possible for us to provide high quality total human resource management services not only in Japan but across the region.

We just open our RGF HR AGENT Brand in Indonesia on 1st May, 2013 and will continue and expand the business for the future.

Please visit us for more job opportunities :

https://ww.rgf-hragent.asia/en/indonesia

—————————————————————————————————————————–

Kami menghimbau agar Anda berhati-hati saat melamarpekerjaan dengan selalu memastikan iklan lowongan tersebut sesuai dengan profil perusahaannya.

Waspadalah jika Anda menemukan hal-hal di bawah ini :

  • RGF HR Agent Indonesia tidak pernah memungut biaya apapun dalam proses rekrutmen
  • RGF HR Agent Indonesiatidak pernah bekerja sama dengan travel agent / biro perjalanan tertentu dalam prosesrekrutmen.
  • Apabila Anda diminta untuk membayar sejumlah uang dalam bentuk pembayaran tiket pesawat dan hotel atauakomodasi lainnya agar diabaikan.
  • Apabila ada Panggilan wawancara di lokasi yang tidak sesuai dengan iklan yang tertera pada iklan lowongan.
  • Jangan memberikan data pribadi atau data keuangan Anda kepada siapapun.

—————————————————————————————————————————–

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 9 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta