Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Corporate Communication Officer di PT KOLTIVA

Gambar PT KOLTIVA Posisi Corporate Communication Officer
  • Loker diposting 2 hari yang lalu

Perusahaan kami telah merilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Corporate Communication Officer di kantor PT KOLTIVA untuk kota/kab Jakarta Raya dan sekitarnya.

Skill yang perusaahan inginkan adalah Relasi Publik & Urusan Perusahaan (Pemasaran & Komunikasi) serta orang yang jujur dan disiplin.

Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Anda dapat menegosiasikan gaji yang sesuai dengan HRD.

Info Loker

Perusahaan PT KOLTIVA
Posisi Corporate Communication Officer
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Relasi Publik & Urusan Perusahaan (Pemasaran & Komunikasi)

Responsibilities: 

  • Ensure the business’s marketing communications promote the right message to maintain a good brand image.
  • Develop compelling content for various communication channels including website, press releases, and newsletters to enhance brand visibility and engagement. Media Pitching Stories Craft press releases and pitching news/articles that highlight our sustainability efforts and align with business objectives. Collaborate with marketing, product & commercial teams to accurately represent ongoing projects and initiatives. Proactively identify and create materials for media pitches and interview opportunities, focusing regularly on potential stories. 
  • Developed and maintained updated information about brand guidelines, Brand Storytelling and Messaging. Collaborate with senior management to create and refine brand stories that highlight our sustainability efforts. Ensure all communications and PR outputs align with our core brand messages and values. Brand Guidelines and Consistency. Act as a brand guardian, maintaining and updating brand guidelines to ensure consistency across all platforms. Work with teams to ensure adherence to brand guidelines in all communications, from internal documents to external marketing materials. 
  • Play the role of brand guardian and ensure any information related to the brand is implemented and appropriately distributed through internal communication channels, e.g., an internal newsletter, company portal, marketing sites, and a team chat group. 
  • Maintain brand consistency across all internal and external collateral materials. 
  • Work with Public Relations and Event team to craft ideation on commercial or marketing initiatives, including executing communication strategies for events such as product launches, conferences, and community outreach programs, ensuring seamless coordination and messaging. 
  • Execute external communications to enhance company’s thought leadership and support the business through activations and initiatives.
  • Monitor industry and regulatory developments relevant to the organization’s interests and develop communication strategies to influence public opinion.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

About Koltiva

Established in 2013, Koltiva is a leading agritech company for enterprises to make their global supply chains traceable, inclusive, and climate-smart, backed by our human-centered technology with boots-on-the-ground professional service. Koltiva supports some of the largest multinational companies by digitizing and verifying global supply chains, focusing on enhancing traceability, inclusiveness, and sustainability.

Koltiva combines triple-tech (AgriTech, FinTech, and ClimaTech) to improve producers’ outcomes and profitability while building more sustainable supply chains.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 201 - 500 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 26 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Asuransi kesehatan, Parkir, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta