Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Business Process Controller di PT Duta Intidaya, Tbk. (Watsons Indonesia)

Gambar PT Duta Intidaya, Tbk. (Watsons Indonesia) Posisi Business Process Controller
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Dibutuhkan!! loker dengan sistem full time untuk posisi Business Process Controller di perusahaan PT Duta Intidaya, Tbk. (Watsons Indonesia) untuk kota/kab Jakarta Selatan serta sekitarnya.

Skill yang kami butuhkan ialah Akuntansi / Keuangan & Akuntansi Umum / Pembiayaan serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Adapun untuk kualifikasi yang perusahaan butuhkan adalah minimum Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional & Magister (S2). Yang merupakan ketetapan yang PT kami berikan.

Gaji yang kami berikan cukup bersaing menurut dari kemampuan karyawan. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000. Namun itu semua bisa berubah menurut dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan PT Duta Intidaya, Tbk. (Watsons Indonesia)
Posisi Business Process Controller
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja CEO/GM/Direktur/Manajer Senior
Kualifikasi Diploma Pascasarjana, Gelar Professional, Magister (S2), Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Akuntansi Umum / Pembiayaan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000
  • Business Controller is responsible for supporting the Business Unit financial performance analysis and meeting management reporting requirements.
  • Performing and managing company forecasting process; from budgeting-forecasting to reporting actual performance. Driving the financial forecasting process, full cycle budgeting forecasting on monthly and yearly basis.
  • Supporting the development and implementation of business case, store performance analysis, proposal for new store or extension of exiting store.
  • Helping and guiding Management in achieving the financial targets and objectives.
  • Providing financial analysis to business unit management.
  • Supporting the financial decision and budget process.
  • Assisting in the preparation of the operating budget.
  • Supporting the preparation of management reports.
  • Ensuring compliance with company policies and procedures.
  • Responsibility for the reviewing commercial performance.
  • Support business planning by providing financial analysis and modelling.
  • Identify and measure key success drivers.
  • Providing finance and business support to commercial, sales and operational staff.
  • Support decision making with data and insight.
  • Responsible for providing accurate and timely finance information.
  • Calculate monthly work in progress/comment on variance analysis.
  • Production of the monthly business performance pack.
  • Work with non-finance managers to drive the budgeting process.
  • Contributing to ad hoc financial projects as required as part of the overall finance function.
  • Comfortable leading small team of FP&A and liaison with multiple stakeholders.

Requirements :

  • Minimum of a Bachelor’s Degree in Finance, Accounting or related field.
  • Certification in Finance or Accounting area an advantage (CMA, CPA, CA, ACCA, etc.).
  • Minimum of 10 years of experience in Finance Planning and Analysis (FP&A) or Business Partner.
  • Minimum Manager level at previous department, Senior Manager preferred.
  • Proficiency in MS Office (Excel, Power point).
  • Excellent verbal and written communication skills in English.
  • Strong knowledge of accounting principles and practices.
  • Strong analytical, multitasking, presentation, and problem solving skills.
  • Ability to work under pressure and independent.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Jl. H Kavling No.88, RT.6/RW.14, Kb. Baru, Kec. Tebet, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12870, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

A.S Watson Group (ASW) has evolved into an international retail and manufacturing business with operations in 36 markets worldwide. Today, the Group owns more than 7,900 stores running the gamut from health & beauty chains, luxury perfumeries & cosmetics to food, electronics, fine wine and airport retail arms. An established player in the beverage industry, ASW provides a full range of beverages from bottled water, fruit juices, soft drinks and tea products to the world’s finest wine labels via its international wine wholesaler and distributor.

Info Perusahaan

  • Industri: Retail/Merchandise
  • Ukuran Perusahaan: 1001 - 2000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 28 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta