Lowongan Kerja Balikpapan Posisi Branch Head Kalimantan di PT Tradecorp Indonesia

Gambar PT Tradecorp Indonesia Posisi Branch Head Kalimantan
  • Loker diposting 9 bulan yang lalu

Perusahaan kami telah merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Branch Head Kalimantan di kantor PT Tradecorp Indonesia untuk kota/kab Balikpapan & Kalimantan Timur dan sekitarnya.

Pengalaman yang kita inginkan adalah Manajemen (Penjualan) serta orang yang jujur dan disiplin.

Perusahaan ini tidak memiliki syarat yang khusus terhadap pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Tradecorp Indonesia
Posisi Branch Head Kalimantan
Tempat Balikpapan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Manajemen (Penjualan)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Job Description :

  1. Sales Strategy and Planning:

    • Develop and execute sales plans to meet branch targets.

    • Analyze market trends and competitor activities to identify opportunities and threats.

    • Set clear, achievable sales goals and ensure the team is focused on meeting them.

  2. Team Management and Leadership:

    • Lead, mentor, and manage a team of sales professionals.

    • Recruit, train, and develop branch sales staff.

    • Conduct regular performance reviews and provide constructive feedback.

    • Foster a positive, motivating, and results-driven work culture.

  3. Client Relationship Management:

    • Build and maintain strong relationships with key clients and business partners.

    • Handle escalated client issues and ensure customer satisfaction.

    • Conduct meetings and presentations to engage potential and existing clients.

  4. Branch Operations and Performance Monitoring:

    • Oversee day-to-day operations of the branch, ensuring smooth and efficient processes.

    • Monitor sales performance, track KPIs, and provide reports to senior management.

    • Ensure compliance with company policies and procedures at the branch level.

  5. Financial Management:

    • Develop and manage the branch’s budget.

    • Monitor expenses and optimize resource allocation to maximize profitability.

    • Ensure timely collection of payments from clients.

  6. Marketing and Promotions:

    • Collaborate with the marketing team to design and implement promotional campaigns for the branch.

    • Identify and capitalize on cross-selling or upselling opportunities.

  7. Reporting and Analytics:

    • Prepare regular reports on sales performance, customer feedback, and market trends.

    • Analyze data to identify areas for improvement and make data-driven decisions.

Requirements:

  • Bachelor’s degree in Business, Marketing, or a related field (MBA is a plus).

  • Minimum of 5-7 years in a sales management role, with at least 3 years in a leadership position.

  • Skills:

    • Proven leadership and team management skills.

    • Strong understanding of sales strategies and market dynamics.

    • Excellent communication and interpersonal skills.

    • Analytical skills to assess sales data and make informed decisions.

  • Personal Attributes:

    • Strong problem-solving skills.

    • High level of professionalism and integrity.

    • Results-oriented with the ability to meet deadlines and targets.

    • Ability to work under pressure and manage multiple tasks effectively.

  • Excellent in English

  • Placement Balikpapan

Alamat Lengkap

Provinsi Kalimantan Timur
Kota Balikpapan
Alamat Jl. Jenderal Sudirman No. 1
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

The Tradecorp Group buys, sells and leases Containers, Off Shore Containers, Portacamps / Modular Buildings along with their variants to multiple industries worldwide, with companies located in Indonesia, Hong Kong and Papua New Guinea and affiliates in Australia.

Info Perusahaan

  • Industri: Transportasi/Logistik
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja), Performance Incentive Scheme
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Kalimantan Timur