Lowongan Kerja Bandung Posisi Administrator di PT Potentia HR Consulting

Gambar PT Potentia HR Consulting Posisi Administrator
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Segera dibutuhkan!! lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Administrator di kantor PT Potentia HR Consulting untuk kota/kab Bandung dan sekitarnya.

Skill yang PT kami inginkan ialah Sumber Daya Manusia/Personalia & Staf / Administrasi umum serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Untuk syarat yang kami butuhkan adalah minimum Sarjana (S1). Sesuai dari ketentuan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Potentia HR Consulting
Posisi Administrator
Tempat Bandung
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Staf / Administrasi umum, Sumber Daya Manusia/Personalia
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

About Our Client

Our client is a leading company in the medical device industry, headquartered in Bandung Barat, Indonesia. They are dedicated to providing innovative orthopedic solutions to enhance patient mobility and improve quality of life.

About the Job

As an Administrator, you will play a crucial role in ensuring seamless communication between the company and its customers. You will be responsible for managing customer inquiries, resolving issues, and maintaining effective communication with the Head office. Additionally, you will be involved in various administrative tasks including order management, account receivable, inventory management, monthly operation reporting, and ERP data management. Your ability to collaborate with internal stakeholders and deliver results will be key to your success in this role.

Responsibilities:

  • Act as the primary point of contact for customers, addressing their inquiries and concerns in a timely and professional manner.
  • Collaborate with the Head office to resolve any issues or challenges that may arise.
  • Manage order processing, ensuring accuracy and timely delivery.
  • Maintain accurate records of accounts receivable and ensure prompt payment collection.
  • Monitor and manage inventory levels to meet customer demands.
  • Prepare monthly operation reports, providing insights and analysis to support decision-making.
  • Effectively manage ERP data, ensuring data integrity and accuracy.
  • Collaborate with internal stakeholders to drive operational efficiency and achieve business objectives.

Qualifications:

  • Bachelor’s degree in a relevant field.
  • 2-3+ years of experience in a business administration or secretarial role.
  • Excellent communication skills, both written and verbal.
  • Ability to adapt to changing situations and work effectively under pressure.
  • Proactive mindset with a strong sense of initiative.
  • Familiarity with ERP software and proficiency in MS Office.
  • Fluency in written and oral English communication is required, knowledge of Korean is preferred.

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Barat
Kota Bandung
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PENGUMUMAN!!

  • PT Potentia HR Consulting tidak pernah memungut biaya apapun dalam proses rekrutmen.

  • PT Potentia HR Consulting tidak pernah bekerja sama dengan travel agent / biro perjalanan tertentu dalam proses rekrutmen.

  • Apabila Anda diminta untuk membayar sejumlah uang dalam bentuk pembayaran tiket pesawat dan hotel atau akomodasi lainnya agar diabaikan.

  • Abaikan apabila ada Panggilan wawancara di lokasi yang tidak sesuai dengan iklan yang tertera pada iklan lowongan.

  • Jangan memberikan data pribadi atau data keuangan Anda kepada siapapun.

  • Jika membutuhkan klarifikasi lebih lanjut dapat langsung menghubungi PT Potentia HR Consulting

Your Key to Talent Acquisition

ww.potentiahr.com

Potentia HR is Indonesia’s leading Headhunting & Executive Search firm, with a focus on Retained Executive Search; and HR Consulting . As member of the SpenglerFox Group , with over 35 offices on five continents worldwide, Potentia HR has the strategy, global reach, to locate, vet and present to you talented candidates that would be a perfect fit for your firm.

Our core competency is Executive Search but we recognize that in today’s bustling and vibrant business world, the spotlight clearly is on ‘human capital’ and finding the right candidate is not enough. Potentia HR, therefore, plays a lead role in maximizing the search investment by bringing to our clients totally integrated HR solutions:

  • Executive Search and Recruitment

  • HR Consulting

  • Executive Coaching

  • Assessment

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • No. Registrasi: -
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Barat