Lowongan Kerja Medan Posisi Administrative Clerk di U.S. Embassy Jakarta

Gambar U.S. Embassy Jakarta Posisi Administrative Clerk
  • Loker diposting 1 hari yang lalu

Telah dibuka lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Administrative Clerk di kantor U.S. Embassy Jakarta untuk daerah Medan & Sumatera Utara atau sekitarnya.

Skill yang perusaahan butuhkan adalah Transportasi Rel & Maritim (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan kami tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill pekerja. Minimum upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan U.S. Embassy Jakarta
Posisi Administrative Clerk
Tempat Medan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Transportasi Rel & Maritim (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000
Duties

The incumbent performs wide variety of administrative support services to the Facility Management Section. S/he is responsible for planning and executing administrative functions that include personnel, budget, procurement and supply, quality assurance, and database management. Supervised by the Local Facility Manager, s/he serves as staff office manager and directly supervises one gardener and one Janitor. The incumbent functions as the primary point of contact for customers at the Consulate for maintenance operations in the New Consulate Compound (NCC). S/he performs customer service duties such as setting up appointments, receiving and tracking complaints, and following up with customers on the status of their work repair requests referring to the Global Maintenance Management System (GMMS). The incumbent also serves as the A/POSHO (Assistant of Post Occupational Safety and Health Officer) in coordination with the POSHO at post and at the embassy to assist in managing the post safety, health, and environmental management (SHEM) program.

Back to top

Requirements:

All selected candidates must be able to obtain and hold a: 
Public Trust- Background Investigation security clearance. 
All selected candidates will be subject to a background investigation and may be subject to a pre-employment medical exam.   Selected candidate must be able to begin working within a reasonable period of time 4 weeks upon receipt of agency authorization and/or clearances/certifications or their candidacy may end.

Education Requirements:

Minimum two years post-Secondary studies at the College/University level.
Please address this factor in your ERA application under Education.

Evaluations:

You will be evaluated against the qualifications and requirements in this vacancy announcement.  You may be asked to complete a pre-employment language or skills test. You must complete the application form and provide the required documents.  Your application must address all the position qualifications and requirements including education, experience, language, and any knowledge/skills/abilities listed.  If you fail to submit a complete application, then your application may be disqualified for this position.

Qualifications:

Experience:
Two years of experience in the maintenance or construction field performing repair work or providing administrative support in a maintenance or construction field is required.
Please address this factor in your ERA application under Major Duties and Responsibilities.
Language: 
English and Bahasa Indonesia – Good working knowledge in speaking, reading and writing.
Please address this language requirement in your ERA application. 
 

Alamat Lengkap

Provinsi Sumatera Utara
Kota Medan
Alamat Jl. Pattimura
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Sebagai perwakilan resmi Amerika Serikat di Indonesia, U.S. Embassy Jakarta merupakan institusi yang turut mempererat hubungan antara dua negara besar ini. Dibidang diplomasi dan hubungan internasional, U.S. Embassy Jakarta telah mendedikasikan diri untuk memberikan pelayanan terbaik bagi warga negara Amerika Serikat yang berada di Indonesia, serta mendukung kerjasama bilateral yang erat antara kedua negara.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Sumatera Utara