Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Accounts Receivable Manager di PT Container Maritime Activities

Gambar PT Container Maritime Activities  Posisi Accounts Receivable Manager
  • Loker diposting 2 bulan yang lalu

Dibutuhkan. lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Accounts Receivable Manager di kantor PT Container Maritime Activities untuk domisili Jakarta Selatan & Jakarta Raya atau sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan ialah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Perusahaan ini tidak memiliki syarat yang spesifik terhadap calon pelamar sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan pekerja. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Container Maritime Activities
Posisi Accounts Receivable Manager
Tempat Jakarta Selatan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

DUTIES & RESPONSIBILITIES

  • Lead the functions of Accounts Receivable which includes timely billing and collections, disputes management and reporting function. 

  • Collaborate with relevant stakeholders to drive process improvements.

  • Identify system / process misalignments to drive standardization and improvement, raise request and follow-through closure with system support.

  • Lead, direct, evaluate, and develop team members on their daily work performance to ensure KPIs are met.

  • Manage Collection’s team (Agency & SSC) by setting targets and monitoring KPI’s accordingly

  • Monitor DSO and overdue ratio as per KPI setup

  • Monitor subordinate collection process (both local and SSC collectors)

  • Monitor customer account details for non-payments, delayed payments, and other irregularities.

  • Follow collection procedures and ensure timely collection as per agreed terms (cash / credit)

  • Liaise with inter-related department to support the timely collection

  • Review credit application as per guideline

  • Monitor credit term given is respected

  • Prepare and analyze weekly & monthly AR financial report

  • Liaise with Remittance’s team (Agency & GBS) to decrease level of unapplied and unreconciled items

  • Liaise with internal stakeholders (GM, CCO, CFO and Regional Office) to suggest “on hold” and corrective actions against reluctant customers

  • Conduct weekly AR collection meeting with stakeholders (GM/CCO/CFO/SSC/Other internal department) to address any concerns and set up improvement plans

  • Join any adhoc meeting with customers & commercial

  • Liaise with Regional Office / Head Office for any related Accounts Receivable & collection matters

  • Any other assignments as and when assigned by direct superior or Management

JOB SPECIFICATIONS

Minimum Level of Qualification:

  1. Min. 5 years professional experience in multinational companies, preferably in the shipping / logistics industry.

  2. Bachelor’s degree in accounting or equivalent with 4 years of work experience in AR collection process and leading a team

Professional Skills:

  1. English fluency

  2. Excellent presentation

  3. SAP experience desirable, familiarity with IT systems and issues

Personal Qualities:

  1. Strong leadership, team leader, high integrity

  2. Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to liaise effectively with stakeholders.

  3. Strong analytical and problem-solving skills with attention to details.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Jl. Wijaya I No. 30, Kebayoran Baru
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta