Lowongan Kerja Surabaya Posisi Accounting & Tax di PT Mitra Informatika

Gambar PT Mitra Informatika Posisi Accounting & Tax
  • Loker diposting 4 bulan yang lalu

Segera dibutuhkan. lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Accounting & Tax di kantor PT Mitra Informatika untuk kota/kab Surabaya & Jawa Timur atau sekitarnya.

Kemampuan yang kami butuhkan ialah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Perusahaan ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 4.100.000 - Rp 5.100.000.

Info Loker

Perusahaan PT Mitra Informatika
Posisi Accounting & Tax
Tempat Surabaya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 4.075.000
Gaji Max Rp. 5.075.000

Qualification

  1. Diploma or Bachelor in Accounting/Taxation/Financial Management is preferred, but not a must. 
  2. At least 2 years experience in finance, accounting, and tax fields in a limited liability company (PT). 
  3. Able to operate taxation applications (web-based and desktop-based). 
  4. Able to make financial statements (commercial and fiscal). 
  5. Understand regulations/policies about taxation, particularly Income Tax Article 21,  22, 23, 25, 29, 4 (2), and VAT. 
  6. Advanced at operating Microsoft Office, particularly Microsoft Excel and Microsoft Word. 
  7. Having integrity, honest, logical, analytical, thorough, communicative, and motivated. 
  8. Having Brevet Certification could be an advantage, but not a must. 
  9. Having experience in Public Accountant Firm or Tax Consulting Firm could be an advantage, but not a must. 
  10. Able to work independently and on a team. 
  11. Able to use English (passively).  
     

Job Description

  1. Collaborate with the team in the FAT Department to prepare financial statements and its fiscal corrections. 
  2. Report and calculate periodic and annual tax. 
  3. Monitor and validate tax transactions. 
  4. Archive tax documents/data. 
  5. Evaluate and improve existing tax-related process. 
  6. Oversee the company’s tax compliance, communicate any potential tax issues and policy changes. 
  7. Verify and analyze the amount of tax reported and the amount of tax submitted to the system to ensure data accuracy. 
  8. Prepare the Tax Invoices. 
  9. Prepare supporting documents for any tax returns/overbooking. 
  10. Communicate with other external parties related to tax matters. 
  11. Communicate with Account Representative for any Request for Explanation of Data and/or Information Letters (if any). 
  12. Validate the Tax Collection Letters (STP) (if any).
  13. Collaborate with FAT Team to prepare import-related documents.

Benefits
• Join very attractive and unique team that represent quality of generation
• Healthy and cozy working environment
• Handle big customer, big real problems
• Free lunch
• Working tools (Laptop, etc)
• Fun and humble company culture without any politics

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Timur
Kota Surabaya
Alamat Jl. Darmo Permai Selatan No. 8-12
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Established in 2013, PT Mitra Informatika is focused on providing integrated data management and monitoring solution for network operators. At PT Mitra Informatika, we believe that an innovative design should be made with a strong philosophy.

Mitra Informatika is an IT company based in Surabaya that positions itself to become the market leader in providing integrated data solution for network operator companies. Mitra Informatika was founded by professionals in IT, Telecom, and Software Architecture, experienced in solving customer problems.The main product is iNeOM (Integrated Network Operation & Monitoring), a comprehensive solution for network operator to support their day-to-day operation, which has been successfully implemented at nation-wide scale at the largest network operator in Indonesia.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 5 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos), Other Benefits
  • Lokasi: Balas Klumprik 195
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Timur